تاریخ: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۳۹۷۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طی هفته گذشته رقم خورد

معامله نزدیک به ۳.۱ میلیون تن محصول در بورس کالا

‌می‌متالز - در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران ۳ میلیون و ۹۸ هزار و ۷۹۴ تن انواع محصول به ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان دادوستد شد. به لحاظ حجم سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین‌وزن‌های تالار صنعتی و معدنی وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری نیز سنگین‌وزن‌های تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی بودند.

به گزارش می‌متالز، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۵۲ تن انواع کالا به ارزش ۲۳.۹ هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۲۴ تن سیمان، ۶۸۹ هزار و ۵۰۰ تن سنگ آهن، ۳۶۴ هزار و ۲۱۶ تن فولاد، ۱۶۵ هزار و ۶۰۰ تن آهن اسفنجی، ۱۳ هزار و ۴۵ تن مس، ۱۱ هزار و ۸۶۵ تن آلومینیوم، یک هزار و ۵۹۰ تن روی، ۲۰۰ تن کنسانتره مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها معامله شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۵۳۹ هزار و ۲۵۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۱ هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ۱۹۴ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۴۹ هزار و ۱۶۰ تن قیر، ۹۵ هزار و ۳۷۶ تن مواد پلیمری، ۴۳ هزار تن لوب کات، ۴۷ هزار و ۱۷۲ تن مواد شیمیایی، ۵ هزار و ۳۷۰ تن گوگرد، ۴ هزار و ۶۴۷ تن روغن و ۴۳۰ تن گاز‌ها و خوراک‌ها معامله شد.

بازار فرعی نیز معامله ۵ هزار و ۴۸۶ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۸.۸ میلیارد تومان بود.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده