تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۴۰۰۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت خراسان‌شمالی خبر داد؛

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با هدف توسعه اقتصادی و پشتیبانی تولید

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی، از ایجاد منطقه ویژه اقتصادی با هدف توسعه اقتصادی و پشتیبانی تولید در این استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی در برنامه زنده «رصد» با موضوع اهمیت منطقه ویژه اقتصادی در توسعه استان با محوریت شعار سال، حضور یافت و هدف از تشکیل این منطقه را توسعه اقتصادی و پشتیبانی تولید بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه این مناطق با هدف توسعه اقتصادی و پشتیبانی تولید ایجاد می‌شوند به راه‌اندازی ۳ فاز در مساحت‌های مختلف اشاره کرد.

به گفته مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی، توسعه صادرات که هدف نهایی راه اندازی این مناطق هستند در دستور کار دولت قرار دارد و در دولت سیزدهم به جد به این مساله پرداخته شده است و داشتن مزیت رقابتی برای توسعه صادرات، کاهش هزینه‌های تولید و ... باعث ایجاد فضای رقابتی در بازار‌های خارجی می‌شود.

وی افزود: به‌دنبال این هستیم پایانه‌های صادراتی در استان ایجاد کنیم، ضمن اینکه این منطقه مزیت‌های بسیاری دارد،۱۳ زنجیره ارزش در استان ایجاد شده است، پردازش صادرات را در منطقه ویژه داشته و به سمت صنایع تبدیلی باید حرکت کنیم.

حاجی‌بگلو در ادامه با بیان اینکه در این منطقه ۳ واحد ایجاد شده و دو واحد فعال هستند که در زمینه برنج و فرآوری‌های برنج، شرکت دارویی و شرکت کابین آسانسور فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: زمینه رشد در منطقه ویژه خوب بوده و به سمت صنایع تکمیلی و تبدیلی استان باید حرکت کرد.

وی اضافه کرد: سیاست اصلی منطقه ویژه توسعه صادرات و اشتغال است که در دولت سیزدهم این اتفاق افتاده سرمایه‌گذاری خارجی قبلا چندان صورت نگرفته بود که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذار خارجی جذب استان شده است، شعب ارزی در منطقه ویژه پارسال مستقر شده و ارتباط با همسایگان در دولت سیزدهم محقق شده است.

مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی، ضرورت و نیاز استان را ایجاد این منطقه بیان کرد که در دولت برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و مصوبات هیات دولت در خصوص توسعه صادرات آمده است، گفت: اعتمادسازی و ایجاد مشارکت مردم اشاره یک موضوع مهم است، همچنین استان از لحاظ ضریب امنیت رتبه ۳ کشور را دارد و فضا برای سرمایه‌گذار مهیا است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده