تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۴۰۰۸۱
سرویس خبر : زمین شناسی
رئیس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

اکتشافات عمقی معادن در گرو توسعه علوم مهندسی سنگ است

‌می‌متالز - رئیس دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به عمیق‌تر شدن معادن سطحی گفت: برای تحلیل وضعیت معادن نیاز به توسعه فناوری‌های مکانیک سنگ است.

به گزارش می‌متالز، حامد ملاداودی در نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران با اشاره به اهمیت مهندسی سنگ و مکانیک آن در صنایع گفت: در زمینه معادن با استخراج ذخایر و تمام شدن ذخایر سطحی و عمیق‌تر شدن معادن، ضرورت و نیاز به تحلیل معادن سطحی بیش از پیش نیاز است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مهندسی مکانیک سنگ نقش ویژه‌ای در توسعه و آبادی کشور با ایجاد زیر ساخت‌های شهری و برون شهری در حوزه هایی، چون حمل‌ونقل و سدسازی ایفای نقش کرده است.

ملاداودی با اشاره به جایگاه ژئومکانیک نفت در پروژه‌های نفتی یادآور شد: از این رو برگزاری چنین کنفرانسی با هدف فراهم شدن محل مناسب کسب دانش، اطلاع از آخرین یافته‌ها و تجربیات جدید و تبادل یافته‌های جدید علمی و هم‌اندیشی دانشگاهیان و صنعتگران در ارائه راهکار‌های حل مشکلات صنعت برگزار شده است.

وی ارتقای پژوهش‌های مرتبط با مهندسی سنگ و نقش آن در صنایع مختلف و آگاهی از تلاش‌های علمی اساتید و محققان و نیاز‌های صنعتی را از دیگر اهداف این کنفرانس عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده