تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۰۱۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد مصر در سراشیبی

‌می‌متالز - تجارت غیرنفتی مصر برای چهل‌ویکمین ماه متوالی کاهش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، نظرسنجی نشان داد علی‌رغم امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد دلاری با امارات‌ متحده عربی در فوریه و توافق ۸ میلیارد دلاری صندوق بین‌المللی پول در ماه مارس، بخش خصوصی غیرنفتی مصر در ماه آوریل به کاهش ادامه داد.

شاخص مدیران خرید جهانی اس‌اندپی‌گلوبال برای مصر از ۴۷.۶ در ماه مارس به ۴۷.۴ در آوریل کاهش یافت و زیر آستانه ۵۰ باقی ماند که رشد را از انقباض برای چهل‌ویکمین ماه متوالی جدا می‌کند.

اس‌اندپی‌گلوبال اعلام کرد که فعالیت تجاری بار دیگر به طور قابل‌ توجهی کاهش یافت، زیرا شرکت‌ها در مورد شرایط دشوار بازار اظهار نظر کردند و این کاهش منجر به کاهش مجدد اشتغال شد. زیرشاخص اشتغال از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۴۹.۷ در آوریل کاهش یافت.

مصر در ششم مارس قراردادی را با صندوق بین‌المللی پول امضا کرد که پرداخت اولیه آن ۸۲۰ میلیون دلار در آوریل و پرداخت دوم ۸۲۰ میلیون دلار پس از بررسی صندوق بین‌المللی پول در ماه ژوئن بود. مصر در ۶ مارس ارزش پول خود را کاهش داد و به عنوان بخشی از این معامله، نرخ بهره را ۶۰۰ واحد افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، زیرشاخص تولید از ۴۴.۵ در ماه مارس به ۴۴.۸ در آوریل صعود کرد و شاخص سفارشات جدید از ۴۵ به ۴۵.۵ ارتقاء یافت. احساسات تجاری نیز بهبود یافت و شاخص انتظارات تولید آتی از ۵۲.۲ در ماه مارس به ۵۵.۳ در آوریل رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده