تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۴۰۲۱۱
سرویس خبر : انرژی

معرفی ۸۴۰ نیاز فناورانه در نمایشگاه نفت

‌می‌متالز - معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت گفت: طی چهار روز برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت ۸۴۰ نیاز فناورانه در سطح این نمایشگاه با روش‌های مختلف به شرکت‌های داخلی معرفی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، «وحیدرضا زیدی‌فر» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت طی دو سال و نیم اخیر تلاش‌های زیادی را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت انجام داده است، گفت: طی دو سال و نیم اخیر چند کارگروه به‌ دستور وزیر نفت و با همکاری نهاد‌هایی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به‌منظور حمایت از شرکت‌های داخلی و رشد آنها تشکیل شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۱۵۰ شرکت به ۶۷۰ شرکت گفت: چندی پیش به‌دستور وزیر نفت، کارگروه صادرات خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت با هدف کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور صدور خدمات فنی و مهندسی آنها تشکیل و طی ماه‌های اخیر این کارگروه به موفقیت‌های زیادی دست یافته است که نمونه آن را می‌توان صدور میلیون‌ها دلار تجهیزات نفت به کشور‌هایی همچون ونزوئلا دانست.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت با تأکید بر اینکه در ایام برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران تلاش کردیم نیاز‌های فناورانه تجمیع‌شده صنعت نفت را به سازندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای ساخت و رفع چالش‌ها ارائه کنیم، گفت: طی چهار روز برگزاری این نمایشگاه ۸۴۰ نیاز فناورانه در سطح نمایشگاه با روش‌های مختلف به شرکت‌های داخلی معرفی شده است.

زیدی‌فر با اشاره به تشکیل کارگروه‌های همکاری‌های مشترک ایران با برخی کشور‌های همسایه همچون روسیه، چین و بلاروس بیان کرد: در بحث تجاری‌سازی تجهیزات صنعت نفت هم‌اکنون فضای موردنیاز برای شرکت‌های داخلی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده