تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۵۳۴
کد خبر: ۳۵۱۱
سرویس خبر : انرژی

اکسین صنعت نفت و گاز را خودکفا می کند

می متالز - فناوری طراحی و تولید ورق های API توسط اکسین در ایران عملیاتی شد و بدین ترتیب ایران در این زمینه خودکفا می شود و حتی امکان صادراتی آن نیز فراهم شد.
اکسین صنعت نفت و گاز را خودکفا می کند

عبدالرضا محمودپور، مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان ضمن بیان این مطلب گفت: فناوری ورق های ای پی آی جهت استفاده در محیط های ترش و شیرین پروژه های نفتی و گازی است که مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارد.

وی افزود: پیش از این، تنها چند شرکت در منطقه خاورمیانه، اقدام به تولید این ورق ها می کردند که ایران نیز به جهت نبود تکنولوژی ساخت این نوع لوله مجبور به تامین نیاز از طریق واردات بود.

مدیرعامل فولاد اکسین ادامه داد: سال گذشته ۴۰ هزار تن قرارداد تحویل این نوع ورق فولادی را با شرکت مناطق نفت خیز جنوب نعقد کردیم که از این میزان ۵ هزار تن تولید و به شرکت مربوطه تحویل داده شد.

وی صرفه جویی ارزی حاصل از اجرای این پروژه را ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار در هر تن عنوان کرد و گفت: برآورد شده نیاز کشور در سال جاری به این نوع ورق ۷۰۰ هزار تن باشد که امکان تامین نیمی از این نیاز توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد اما اگر از تولید کنندگان این فناوری حمایت شود، علاوه بر تامین نیاز داخل، امکان صادرات این ورق های فولادی که در طرح های صنعت نفت و گاز کاربرد دارد، فراهم می شود.

شایان ذکر است، وزیر نفت با مدیران شرکت فولاد اکسین خوزستان دیدار داشته و به معاونت مهندسی و فناوری این وزارت خانه دستور داد برای حمایت و فعال شدن ظرفیت های ساخت داخل در این بخش اقدام شود.ش

منبع: چیلان
عناوین برگزیده