تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۳۷۰۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صمت استان مرکزی:

25 طرح سرمایه گذاری خارجی در ساوه در دست اجرا است

می متالز - رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 25 طرح اقتصادی و صنعتی با مشارکت 16 سرمایه گذار خارجی در این شهرستان در دست اجرا است.
25 طرح سرمایه گذاری خارجی در ساوه در دست اجرا است

به گزارش می متالز، محمد رضا حاجی پور در حاشیه نشست ستاد تسهیل رفع موانع تولید با حضور معاون امور اقتصادی وزیر کشور،‌استاندار مرکزی و جمعی از معاونان و مدیران کل گفت: ‌حجم سرمایه گذاری خارجی ها در این طرح ها،‌ یک میلیارد و 60 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: ساوه بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه) را داشته که 550 کارخانه صنعتی دراین شهر مشغول تولید و فعالیت می باشند و این امر فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذاران با توجه به ممنوعیت ایجاد صنایع تا شعاع 120 کیلومتری پایتخت محسوب می شود.
وی اظهار داشت:‌ 43 درصد از اشتغال کل استان مربط به ساوه بوده و 56 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی کاملا فعال هستند و در برخی صنایع نیز مشکلاتی وجود دارد که باعث شده از همه ظرفیت های تولیدی بهره برداری کامل نشود اما با این حال 35 درصد از کارگران شاغل این شهرستان در حوزه صنعت فعالیت دارند..
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به روند روبه رشد پروانه های بره برداری افزود:‌ روند صدور پروانه های مربوط به طرح های سرمایه گذاری نیز در سال گذشته با افزایش 15 درصدی همراه بود و مجوزهای بهره برداری نیز 30 درصد رشد داشت که در سال 97، افزون بر 12 هزار شغل جدید در استان مرکزی ایجاد شد.
حاجی پور نرخ بیکاری استان در سال گذشته را 8.4 درصد عنوان کرد و گفت: از این حیث سومین استان با آمار بیکاری پایین کشور بودیم و این مساله به خاطر مدیریت مشکلات بخش های مختلف از جمله صنایع بود که از بیکاری 106 هزار کارگر شاغل در استان جلوگیری شد.

وی همچنین کمک به پرداخت حقوق معوق کارگران توسط صنایع را از دیگر موفقیت های استان مرکزی در سال گذشته برشمرد و افزود: ‌در روزهای پایانی سال گذشته بسیاری از واحدهای صنعتی توانستند معوقات خود را پرداخت کنند.
وی گفت: با اینکه سهم استان مرکزی در زمینه تسهیلات مربوط به رونق تولید 12 هزار میلیارد ریال بود، رقم جذب شده فراتر از سهمیه استان بود و به مرز 15 هزار میلیارد ریال هم افزایش یافت.
لازم به ذکر است در این نشست که با حضور مدیران صنایع شهرستان های ساوه و زرندیه برگزار شد،‌ مشکلاتی از قبیل بدهی های بانکی،‌ مالیاتی،‌ بیمه و انسداد حساب مدیران صنایع مطرح شد که مورد بررسی و دستورات لازم نیز صادر شد.

عناوین برگزیده