تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۳۹۴
کد خبر: ۳۷۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

گزارش پلاتس از سرمایه گذاری ایتالیا و آلمان در ساخت تجهیزات فولادی در ایران

می متالز - وب سایت پلاتس در گزارشی به سرمایه گذاری ایتالیا و آلمان در ساخت تجهیزات فولادی در ایران پرداخت.
گزارش پلاتس از سرمایه گذاری ایتالیا و آلمان در ساخت تجهیزات فولادی در ایران

به گزارش می متالز، به نقل از وب سایت پلاتس (Platts S&P) ،کارخانه تولید ماشین آلات و تجهیزات فولاد سازی شرکت دانیلی پرشیا Danieli Persia با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت محمدرضا نعمت زاده و مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو در اشتهارد واقع در 80 کیلومتری غرب تهران افتتاح شد.

جیان پترو بندتیGianpietro Benedetti مدیرعامل شرکت دانیلی سال 2014 در کنفرانسی در تهران اعلام کرد این شرکت در نظر دارد به منظور تامین 40 درصد از تجهیزات مورد نیاز فولاد سازی ایران کارخانه ای را احداث کند بنابراین پروژه در سال 2015آغاز شد.

نعمت زاده در مراسم افتتاحیه این کارخانه اظهار کرد: ایران به دلیل رشد روز افزون تولید فولادسازی در آینده تجهیزات بیشتری نیاز دارد و ما انتظار داریم تولید فولاد از 18 میلیون تن در سال 1395 به 25 میلیون تن تا پایان سال جاری افزایش یابد.

دانیلی پرشیا تجهیزات مورد نیاز پروژه هایی همچون فولاد نی ریز و پروژه آهن اسفنجی در جنوب کشور را فراهم می کند.

پلاتس به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: دانیلی از سال 1980 تا کنون تجهیزات مورد نیاز 15 کارخانه فولاد سازی را در ایران تامین کرده و در حال حاضردر پروژه های متعدد فولاد سازی ایران ازجمله کارخانه های ذوب میلگرد،ریخته گری بیلت، ماژول های آهن اسفنجی و همچنین بازسازی برخی کارخانه های فعلی ذوب آهن همکاری می کند .

همچنین کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو نیز خبر داد: شرکت آلمانی اس ام اس(SMS) تامین کننده تجهیزات و کارخانه متالورژی در حال احداث کارخانه دیگری در مرکز ایران در اصفهان با مشارکت همکار ایرانی است که انتظار می رود در آینده به بهره برداری برسد.

در سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران در سال گذشته، ایران از سرمایه گذاری مشترک 6.2 میلیارد یورو با ایتالیا برای توسعه ظرفیت فولادسازی و آهن اسفنجی در ایران خبر داد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده