به گزارش میمتالز، محسن بیگلری، در گفتوگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به مشکلات موجود در اجرای قوانین مربوط به واردات خودرو و نارضایتی مردم از وضعیت این بازار، اظهار کرد: مجلس قوانین لازم در زمینه واردات خودروهای نو و کارکرده را به تصویب رسانده است و انتظار میرود این قوانین هرچه سریعتر اجرایی شوند، چرا که اجرای دقیق آنها میتواند بخش قابلتوجهی از مشکلات بازار خودرو را برطرف کند.
نماینده مردم «سقز و بانه» با انتقاد از افزایش مکرر قیمت خودروهای داخلی افزود: طی ۱۴ ماه گذشته، قیمت کارخانهای خودرو چهار بار افزایش یافته است، در حالی که خودروسازان همواره افزایش نرخ ارز را بهعنوان دلیل اصلی این گرانیها مطرح کردهاند، اما اکنون که نرخ دلار روند کاهشی به خود گرفته، متاسفانه شاهد کاهش قیمت خودرو نیستیم.
عضو هیاترئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: از سویی دیگر خودروسازان مدعی تولید خودروی ملی هستند و بخش عمده هزینههای تولید مانند حقوق کارگر زحمتکش آنها ریالی است؛ بنابراین استناد مداوم به افزایش نرخ ارز برای توجیه افزایش قیمتها، قابل قبول نیست.
وی همچنین بر ضرورت برخورد قاطع با خودروسازان متخلف تأکید کرد و افزود: اجرای صحیح قانون واردات خودرو و برخورد با اخلالگران بازار، زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم خواهد کرد و مجلس نیز با جدیت این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری میکند.
بیگلری با اشاره به لزوم تسهیل بیشتر در زمینه تبدیل پلاک خودروهای مناطق آزاد به پلاک ملی نیز گفت: این موضوع باید با جدیت دنبال شود و تعرفه تبدیل پلاک نیز در سطحی پایین و منطقی تعیین شود تا مردم بتوانند از مزایای آن بهرهمند شوند. همچنین اولویت واردات خودرو باید بر خودروهای اقتصادی و متناسب با توان خرید مردم باشد. متأسفانه در یک سال گذشته بخش قابل توجهی از خودروهای وارداتی، خودروهای لوکس بودهاند که این روند با اهداف و مفاد قوانین مصوب مجلس در تضاد است و باید اصلاح شود.