تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۴۹۶۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان:

صنعت فولاد نیازمند همراهی رسانه‌ها برای رونق تولید است/ اشتغال بیش از350 هزار نفر در صنعت فولاد

می متالز - معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان گفت: صنعت فولاد برای حضور قدرتمند در چرخه اقتصاد نیازمند همراهی رسانه‌ها در برقراری ارتباط با بازار هدف است.
صنعت فولاد نیازمند همراهی رسانه‌ها برای رونق تولید است/ اشتغال بیش از350 هزار نفر در صنعت فولاد

به گزارش می متالز، منوچهر نیکفر در نشست نقش رسانه‌ها در رونق تولید اظهار داشت: رسانه‌ها علاوه بر نقش مستقیم در صنعت به واسطه تاثیر در بعد اجتماعی، می‌توانند بر جامعه هدف این صنعت نیز تاثیرگذار باشند و سبب رونق چرخه تولید و فروش در داخل و خارج از کشور شوند.

وی با بیان اینکه حدود بیست هزار نفر به صورت سه شیفت در فولاد مبارکه مشغول به کارهستند، تصریح کرد: تولیدات بیش از نهصد شرکت صنعتی وابسته به صنعت فولاد مبارکه است و بیش از سه هزار شرکت به صورت مستقیم با کارخانه ما کار می‌کنند که می‌توان گفت سیصد و پنجاه هزار نفر (مستقیم و غیر مستقیم) در این زنجیره اشتغال مشغول به کار هستند.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به ابزارهای ارتباطی اذعان داشت: این شرکت از همان ابتدا تلاش کرده از ابزارهای ارتباطی مانند رسانه و رادیو و خبرنامه برای برقراری ارتباط و اطلاع رسانی با جامعه هدف و مشتریان و کارکنان خود بهره ببرد، با این حال نسبت به کشورهای پیشرفته هنوز از خلاء خبرنگار تخصصی در حوزه صنعت فولاد رنج می‌بریم و امیدواریم پایگاه خبری ایراسین بتواند این خلاء را پوشش دهد.

وی ادامه داد: در رسانه‌های خارجی شاهد تحلیل و ارزیابی، بررسی فرصت‌ها و چالش‌های بازار و صنعت فولاد هستیم و رسانه‌ها به چرخه تولید و عرضه این محصول کمک شایانی می‌کنند و توانسته‌اند به دلیل نفوذ در بعد اجتماعی، بر مردم و بازارهای هدف تاثیر بگذارند. در حالی که ما در فولاد مبارکه به چنین فرایندی نیاز مبرم داریم و از نبود آن متضرر می‌شویم.

نیکفر اضافه کرد: جامعه ما نیازمند خودباوری و ایجاد فرهنگ خودباوری در بخش صنعت است و با توجه به تحریم‌های ظالمانه، این رسانه‌ها هستند که می‌توانند چنین فرایندی را در جامعه مستتر نمایند و با جمع آوری دیتا، تحلیل و آنالیز محیط سبب رشد صنعت فولاد در داخل و خارج از کشور شوند.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه اصفهان در ارزیابی AFK  موفق به دریافت تندیس طلایی شد، گفت:  ما از میان 1400 شرکت حاضر در این ارزیابی موفق به کسب این افتخار شدیم و توانستیم در بین پنج شرکت برتر با بیش از 600 امتیاز قرار بگیریم.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه اصفهان افزود: ظرفیت تولید فولاد مبارکه به 35 ملیون تن در سال رسیده و در افق 1404 باید به ظرفیت 55 ملیون تن برسیم که در این شرایط در ردیف کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد قرارخواهیم گرفت. البته برای تحقق این مهم نیازمند حمایت و همراهی رسانه‌ها ومعرفی هرچه بهتر و بیشتر فولادمبارکه در داخل و خارج کشور هستیم.

عناوین برگزیده