تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۵۱۶۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

می متالز - انهدام بزرگترین باند بین المللی قاچاق مواد مخدر در جنوب کشور، بهره برداری از ۶۴۴ طرح در هفته دولت ، قهرمانی تیم والیبال ساحلی جوانان، تمدید تغییر ساعت کاری اداره ها، بازگشت حاجیان از سفر خانه خدا و آغاز علمیات اجرایی بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی کشور از جمله مهمترین اخبار هرمزگان در هفته گذشته است.
مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته ای که گذشت

به گزارش می متالز، استان هرمزگان در هفته گذشته (۲۶ مردادماه تا اول شهریور) شاهد رخدادهای مختلفی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بود که برخی از مهمترین این رخدادها در این گزارش مرور می شود.

سیاسی

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در جریان بازدید از روستاهای محروم منطقه کوهشاه احمدی شهرستان حاجی‌آباد مشکلات و دغدغه‌های مردم این منطقه به ویژه در بخش‌های جاده‌های روستایی و کم‌آبی را مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده روز دوشنبه هفته گذشته با حضور در جمع مردم روستاهای بن گهر، مرزاندر و چاه‌بنه از روستاهای بخش کوهشاه احمدی از نزدیک با مشکلات مردم این روستاها آشنا شد.

وضعیت نامناسب راه‌ها و سخت‌گذر بودن جاده‌های روستایی در منطقه کوهشاه احمدی، مشکلات آبخیزداری برای مهار سیلاب‌ها و رفع مشکل کم‌آبی، تامین آب‌ شرب و ضرورت لوله‌کشی آب روستایی، رونق معادن با محوریت جامعه بیکار محلی و پرهیز از تخریب محیط زیست، حضور بیشتر بنیاد مستضعفان و علوی از جمله درخواست‌های مردم این روستاها از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بود.

اقتصادی

علمیات اجرایی بزرگترین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی کشور عصر یکشنبه هفته گذشته با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار هرمزگان در روستای رضوان بندرعباس آغاز شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در آیین آغاز به کار این طرح بزرگ گفت: ۸ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه ریالی برای احداث این کارخانه بزرگ اختصاص یافته است.

خلیل قاسمی در مراسم بهره برداری ازاین طرح صنعتی افزود: کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی شرکت پدیده کاوش ایرانیان رضوان بندرعباس با ظرفیت ورودی ۲ میلیون تن سنگ آهن خام و خروجی محصول یک میلیون تن با عیار آهن ۶۲ و ۶۵ درصد است.

استاندار هرمزگان اعلام کرد: بهره برداری و شروع عملیات ۶۴۴ طرح عمرانی به ارزش۲۱ هزارو ۷۰۷میلیارد و ۷۱۹میلیون ریال هفته دولت امسال در استان انجام می شود.

فریدون همتی پنجشنبه شب هفته گذشته در آستانه هفته دولت اظهار داشت: ازاین مبلغ افزون ۲ هزار ۳۶۵میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ، ۳ هزارو ۶۱۶میلیارد ریال استانی و ۱۵هزارو ۷۲۵ میلیارد ریال اعتبار از سایر منابع برای طرحهای یاد شده هزینه شده است.

۳۳ هزار واحد معدنی در هرمزگان با حمایت و تلاش های کارگروه رفع موانع تولید این استان به چرخه تولید بازگشتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان اظهار داشت: از این تعداد ۲۶ واحد از این‌ها در سال گذشته و ۶ واحد در سال جاری به چرخه تولید بازگشته است و با توجه به ظرفیت های معدنی فراوان این استان باید زنجیره ارزش این بخش تکمیل شود.

ایرج حیدری روز دوشنبه گذشته در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با ضرس قاطع می گویم در واحدهای بزرگ صنعتی مشکلی وجود ندارد و اگر هم باشد به کمترین میزان ممکن است.

گروهی از بخش خصوصی مطالعات خوبی را در حوزه گردشگری منطقه هماگ استان هرمزگان انجام داده و قصد دارد یک شهرک گردشگری در این منطقه ایجاد کند.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: این طرح در شورای برنامه ریزی استان و همچنین شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است.

همتی پنجشنبه شب گذشته در جمع مردم روستای هماگ با اعلام این خبر افزود: با اجرای طرح شهرک گردشگری، منطقه هماگ به قطب گردشگری در هرمزگان تبدیل می‌شود و آینده بسیار درخشان و پر رونقی خواهد داشت.

۱۹ طرح سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، خدماتی و دامداری جهت بررسی به کارگروه امور زیربنایی هرمزگان ارسال شده که از این شمار ۱۵ طرح مورد موافقت قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان روز دوشنبه هفته گذشته با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح های ارسال شده در زمینه پرورش شترمرغ، تکثیر میگو، بز داشتی، انبار و نگهداری مواد غذایی، محصولات بتنی، بازیافت فولاد و چدن، کنسانتره کرومیت، اقامتگاه بوم گردی و باشگاه ورزشی است.

رضا مدرس بیان داشت: این طرح ها مربوط به پنج شهرستان قشم، بندرلنگه، حاجی آباد، سیریک و بستک است.

بزرگ‌ترین معدن سنگ آهن هرمزگان عصر یکشنبه هفته گذشته با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار هرمزگان در شمال بندرعباس به بهره برداری رسید.

میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در معدن سنگ آهن رضوان افزون بر ۸۱۰ میلیارد ریال است که برای ۳۹ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی هرمزگان با هدف اشتغالزایی، ارتقای توانمندی بانوان و معرفی هنرهای سنتی استان با حضور جمعی از مسوولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای عصر جمعه گذشته در محل معبد هندوهای بندرعباس افتتاح و آغاز به کار کرد.

در این بازارچه که در ۲۱ غرفه و دو نوبت صبح و عصر دایر است، ساخته های دست بانوان هرمزگان شامل گلابتون دوزی، خوس دوزی، حصیر بافی، گرگوربافی و تور بافی عرضه شده است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرخون و قشم گفت: برای نخستین بار قطعات خاص و پیچیده مورد نیاز شرکت پالایشگاه سرخون و قشم با تلاش متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

محمدحسین نوروزی روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد: این قطعات از جمله مهمترین اقلام جهت راه اندازی توربین ژنراتورهای پالایشگاه گاز سرخون و قشم است که توسط متخصصان داخلی در شرکت های دانش بنیان ساخته شده است.

۳۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی از ابتدای فروردین تا ابتدای مرداد ماه امسال در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۳ میلیون و ۱۳۵ هزار تن مربوط به کالای غیر نفتی و ۱۱میلیون و ۱۱۱ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

 الله مراد عفیفی پور روز چهارشنبه گذشته در تشریح گزارش عملکرد مجموعه ۷۱ بندر هرمزگان افزود: در این مدت ۱۴میلیون و ۱۶۴ هزار و ۷۹۴ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۱.۴ درصدی از بنادر تجاری استان صادر شده است.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان گفت: از سال گذشته تاکنون شش پرونده فرار مالیاتی به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دراستان تشکیل شده است.

شاکر رضا مریدی شامگاه یکشنبه گذشته در یک نشست خبری افزود: همچنین افزون بر ۳۰۰ پرونده تراکنش بانکی بالای ۵۰ میلیارد ریال شناسایی و در دست بررسی است ضمن آنکه سازمان امور مالیاتی با اجرای ماده ۱۶۹ مکرر هم‌چنین به تمام تراکنش‌های بانکی بالاتر از حد مجاز دسترسی دارد .

فرهنگی

سومین جشنواره آیینی مغ و مشتا پنجشنبه شب گذشته با حضور جمعی از مسوولان و علاقه مندان به این آیین سنتی در پارک ملت میناب برگزار شد.

این آیین سنتی  با مُغ بری (نخل) آغاز شد و بعد از آن به صورت کارناوال تا شیروانی و محل جاگذاری دیگ ها (نزدیک مُشتا) همراه با نواختن موسیقی سنتی ادامه داشت.

فیلم‌سازان نوجوان استان هرمزگان هفته گذشته با کسب عنوان‌های برتر در سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور در بخش فیلم و ایده صاحب‌مدال طلا، نقره و برنز شدند.

آیین عمامه گذاری ۲۶ نفر از طلاب حوزه علمیه هرمزگان در اجتماع بزرگ غدیریون با حضور آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سه شنبه شب هفته گذشته در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

درآیین عمامه گذاری  طلاب جوان استان که همزمان با جشن عید غدیر خم و سالروز ولایت و امامت حضرت علی (ع) برگزارشدهمچنین نمایندهی ولی فقیه در هرمزگان وامام جمعه بندرعباس، استاندار استان و شماری از اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

نخستین کاروان حاجیان هرمزگان پس از گذشت ۳۰ روز و بعد از انجام مناسک حج و طواف خانه خدا، ظهر سه شنبه هفته گذشته از طریق فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس به وطن بازگشتند.

سه شنبه گذشته همزمان با فرارسیدن ۱۸ذی الحجه روز عید سعید غدیر خم، روز اعلان ولایت امیرمنان حضرت علی (ع) ، اقصی نقاط استان هرمزگان غرق در نور و شادی شد.

اجتماع بزرگ غدیریون به مناسبت عید سعید غدیر خم شامگاه سه شنبه هفته گذشته با حضور جمعی از مردم و مسوولان در محل مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت هفته خبرنگار، جمعی از خبرنگاران و عکاسان هرمزگان شنبه هفته گذشته به همت خانه مطبوعات در قالب یک سفر تفریحی دریایی بر روی عرشه یک شناور در آب‌های خلیج فارس فضایی متفاوت را نسبت به سال قبل تجربه کردند.

علمی، آموزشی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سه دانش آموز استان به مرحله نهایی دهمین المپیاد نانو اعزام شدند.

محمد قویدل روز دوشنبه هفته گذشته گفت: «سیده کیانا قریشی» و «آریا فرزانه فرد» از ناحیه یک بندرعباس و «نگین دیگ زاده» از ناحیه ۲ بندرعباس جهت شرکت در مرحله نهایی المپیاد نانو عازم تهران شدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۹ دانش آموز هرمزگانی با کسب رتبه برتر و حدنصاب امتیاز لازم، از مرحله استانی وارد مرحله دوم کشوری دهمین المپیاد نانو شدند که در نهایت سه نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

اجتماعی

۷ زندانی جرائم غیرعمد و دیه به مناسبت دهه امامت و ولایت از زندان های هرمزگان آزاد شدند.

مدیرکل زندان های هرمزگان روز دوشنبه گذشته در تشریح این خبر گفت: بدهی این زندانیان ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

علی استادی افزود: این مددجویان با تخفیف شاکیان، منابع انسانی و کمک خیران از زندان آزاد شدند.

در نخسیتن روز شهریورماه امسال از سوی مسوولان استانداری هرمزگان اعلام شد: به دلیل تداوم گرما و ضرورت صرفه جویی در مصرف برق، تغییر ساعت کاری اداره ها و دستگاه های اجرایی هرمزگان که تا پایان مردادماه مصوب شده بود، تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

تعطیلی پنج شنبه‌ها و تغییر ساعت کاری ادارات هرمزگان پیش از این تا پایان مرداد ماه مصوب شده بود که هم اکنون این زمان تا پایان شهریور تمدید شد.

با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در هرمزگان، بزرگترین باند سازمان یافته مواد مخدر در جنوب کشور شناسایی و متلاشی شد.

علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان شامگاه دوشنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: در جریان عملیات ضربتی سربازان گمنام امام زمان (عج) ، بزرگترین باند سازمان یافته و بین المللی مواد مخدر در منطقه جنوب کشور شناسایی و متلاشی و ۱۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند.

اولین و قوی ترین احتمال در علت مرگ دسته جمعی پنج عضو یک خانواده که هفته گذشته اجساد آنان در منزل مسکونی اشان در جزیره لاوان کشف شد، استنشاق گاز مونوکسید کربن اعلام شده است.

رییس پلیس آگاهی هرمزگان در توضیح جزئیات فوت اعضای خانواده ۵نفری در لاوان گفت: هیچ گونه دلیل و مدرکی دال بر وقوع جنایت در آن محل به دست نیامده و برابر اعلام اولیه پزشک قانونی فوت اعضای این خانواده بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن ناشی از سهل انگاری اعضای خانواده بوده است.

سرهنگ"عبدالمجید کرمی" روز دوشنبه گذشته اعلام کرد: منشاء انتشار گاز مونوکسید کربن موتوربرق مورد استفاده برای روشن کردن کولر گازی بوده است.

ورزشی

هدیه کاظمی و اسلام جاهدی دو قایقران هرمزگانی هفته گذشته به همراه تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی آب‌های آرام و کسب سهمیه المپیک توکیو اعزام شدند.

تیم هرمزگان الف جمعه گذشته در رقابت های والیبال ساحلی جوانان کشور با اقتدار به مقام نخست دست یافت و قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کرد.

هرمزگان الف با ترکیب ابوالحسن خاکی زاده و رضا نقیبی زاده در مرحله فینال به مصاف تیم قدرتمند گلستان رفت که با ارایه یک بازی زیبا و تماشایی موفق به شکست این تیم با نتیجه دو بر صفر شد و عنوان قهرمانی خود را برای سال دوم تکرار کرد.

تیم فوتبال ساحلی شهرداری بندرعباس در دیداری خانگی برابر ملوان بندرگز با نتیجه هشت بر شش به پیروزی رسید.

دیدار این دو تیم شامگاه جمعه در زمین مجموعه ساحلی غدیر بندرعباس در چارچوب رقابت های هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه های کشور برگزار شد.

قایقرانان هرمزگان در دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در رشته قایقرانی موفق به کسب دو نقره و سه برنز شدند.

رقابت‌های قایقرانی دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با حضور ۵۰ قایقران در قالب ۱۴ تیم از روز پنجشنبه ۳۱ مردادماه در سد وحدت سنندج آغاز و عصر جمعه یکم شهریورماه به پایان رسید.

تیم فوتسال دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مرحله نخست چهاردهمین دوره المپیاد دانشجویان دختر وزارت بهداشت موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

بسکتبالیست هرمزگانی هفته گذشته با نظر کادر فنی تیم ملی جوانان، به اردوی آماده سازی این تیم دعوت شد.

محمدامین دهقانزاده بسکتبالیست هرمزگانی دعوت شده به این اردو است.

رقابت های فوتبال زیر گروه استان هرمزگان در ۲ گروه چهار تیمی هفته گذشته به صورت مجتمع به میزبانی بندرعباس و قشم آغاز شد.

نماینده هرمزگان در نوزدهمین دوره رقابت های قهرمانی سنگنوردی بانوان کشور به مدال برنز رسید و بر سکوی سوم این رقابتها ایستاد.

کبری لکزایی فر از استان هرمزگان که سابقه حضور در رقابت های ملی و بین المللی دارد، در این رقابتها در ماده سرعت در رده سنی بزرگسالان به مدال برنز رسید.

۹۶ تیم ورزشی از استان هرمزگان در دو بخش پسران و دختران به دومین دوره رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور اعزام شدند.

این کاروان ورزشی متشکل از۸۷۵ ورزشکار از۴۲ هیات ورزشی است که مراسم بدرقه آنها شامگاه شنبه گذشته با حضور استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان برگزار شد.

تیم دختران جوان والیبال هرمزگان در رقابت های دسته سه قهرمانی کشور موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدند.

عناوین برگزیده