تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۶۲۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

ایالات متحده، تصمیم‌گیری برای دامپینگ لوله‌های فولادی را به تعویق انداخت

می متالز - دامپینگ به صادرات یک کالا با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار داخلی گفته می‌شود. در چنین شرایطی که بازار رقابتی ناسالمی را ایجاد می‌کند، اعمال محدودیت‌های تجاری در جهت حمایت از صنایع داخلی مجاز شناخته شده است. اغلب اقدامات ضد دامپینگ به‌صورت افزایش عوارض گمرکی برای کالای مورد نظر یا تهدید به وضع چنین عوارضی خود را نشان می‏دهد. این اقدامات به منظور حمایت از بازار داخلی است؛ چرا که در پی آن واردات محدود شده و سهم عرضه‌کنندگان داخلی از بازار افزایش می‏یابد.
ایالات متحده، تصمیم‌گیری برای دامپینگ لوله‌های فولادی را به تعویق انداخت

به گزارش می متالز، در چند سال اخیر اجرای اقدامات ضد دامپینگ در حوزه صنعت فولاد خصوصا از سوی ایالات متحده، به‌شدت مورد توجه قرار گرفته است. این کشور به‌عنوان بزرگترین واردکننده این محصولات در سال‌های اخیر و با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی این آمریکا، چنین تمهیداتی را اندیشیده و در سال جاری در خصوص واردات لوله فولادی و دامپینگ از سوی برخی کشورها همچون چین، شکایت‌هایی را مطرح کرده است. شکایت آنتی دامپینگ ابتدا توسط 5 شرکت آمریکایی و در تاریخ 19 آوریل سال جاری ثبت شد. این واحدها عبارتند از: تولیدکننده لوله آرسلورمیتال، لوله بدون درز میشیگان، شرکت الاینس پی.تی.سی (PTC Alliance Corp)، شرکت وبکو (Webco) و همچنین صنایع زکلمن (Zekelman). پس از آن در تاریخ 10 ماه مِی، تحقیقات در خصوص این پرونده آغاز شد. در ابتدا مقرر شده بود که تا تاریخ 26 سپتامبر، در ارتباط با کشورهایی که برخی مصنوعات فولادی را با قیمت‌های کمتر در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسانند تصمیم‌گیری انجام شود، اما اتخاذ آن تا 15 نوامبر به تعویق افتاد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در اعلامیه‌ای اظهار کرد که تصمیم‌گیری در خصوص واردات لوله فولادی به این کشور از سوی چین، آلمان، هند، ایتالیا، کره جنوبی و سوئیس همچنان ادامه دارد. تعویق یاد شده بنا به درخواست وزارت بازرگانی ایالات متحده انجام گرفته است؛ چرا که هنوز اطلاعات کافی برای جمع‌بندی و تصمیم‌گیری فراهم نشده‌اند. البته پ پرسشنامه‌ای در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار گرفته است که تجزیه و تحلیل درست و دقیق پرسشنامه‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین تصمیم نهایی در خصوص اقدامات ضد دامپینگ ابتدا به صورت مقدماتی منتشر می‌شود و در نهایت پس از 75 روز، تصمیم نهایی منتشر خواهد شد.

نمودار 1 میزان حاشیه دامپینگ لوله فولادی را در ایالات متحده آمریکا برای تاریخ 10 ماه مِی 2017 نشان می‌دهد. همان‌طور که در نمودار پیداست، حاشیه دامپینگ برای چین، بین 87.58 و 186.89 درصد برآورد شده‌ است. این حاشیه دامپینگ برای آلمان نیز در محدوده 77.70 و 209.06 درصد ذکر شده است. پس از چین و آلمان، کمینه درصد حاشیه دامپینگ لوله فولادی سوئیس، با 38.02 درصد، دارای بیشترین مقدار است. مقدار حداکثر برآورد شده برای این کشور حدود 52.21 درصد ذکر شد. این رقم همچنین برای ایتالیا در محدوده 37.08 تا 68.95 درصد اعلام شد. درصد حاشیه دامپینگ تولیدکنندگان لوله فولادی هند از فروش در بازار ایالات متحده 33.80 درصد و برای تولیدکنندگان کره جنوبی نیز بین 12 تا 48 درصد گزارش شد.

عناوین برگزیده