تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۶۳۹۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس:

هپکو و آذرآب کشش یک آزمایش دیگر را ندارند/ مجمع عمومی هپکو برای انتخاب مدیران، هفته آینده برگزار خواهد شد

می متالز - نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان گفت: هپکو و آذرآب توان و کشش یک آزمایش دیگر را ندارند که ما بخواهیم تیم دیگری را بیاوریم که یک سری مسائل جدیدی درست کنند و حجمی به بدهی های هپکو اضافه کنند و بعد هم بدون پاسخ گویی رها کنند و بروند.
هپکو و آذرآب کشش یک آزمایش دیگر را ندارند/ مجمع عمومی هپکو برای انتخاب مدیران، هفته آینده برگزار خواهد شد

به گزارش می متالز، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت: در خصوص صنعت و تولید استان عده ای می گویند که به این نتیجه رسیدیم که پولدار خریدار خوبی نیست ولی واقعیت تلخی که در مورد هپکو و آذرآب وجود دارد این است که این واحد ها به فرد پولداری هم داده نشده است. یعنی خریداران این واحدها وجهی که بابت خرید سهام هم باید به بیت المال و دولت و سازمان خصوصی سازی می دادند را هم پرداخت نکردند.

کریمی افزود: در بحث هپکو با سه چهار جلسه که در هیات واگذاری بنگاه های دولتی به ریاست آقای دژپسند داشتیم، آن جا تصمیمات کلی برای بازگشت سهام هپکو به دولت گرفته شد و تشریفات قانونی آن در سازمان بورس هم طی شده و سازمان خصوصی سازی دعوت مجمع عمومی برای انتخاب مدیران را انجام داده است که این مجمع هفته آینده برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: دغدغه مهم ما در خصوص هپکو انتخاب مدیران شایسته است. همین سازمان خصوصی سازی هپکو را به دست تیم مدیریتی ای سپرد که نه صلاحیت و کفایت و نه سلامت داشت. تعدادی آمدند اینجا و در هپکو به اسم مدیر غارت کردند. آمده بودند کمک کارگران کنند ولی حقوق های نجومی گرفتند. ماشین های آن چنانی خریدند و آن ماشین ها را با خودشان دزدیدند و بردند و در حال حاضر دنبال آن ها می گردند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: متاسفانه همین تیم تا آخرین روز که در اراک بودند و فرار کردند، حمایت همه جانبه شدند و علی رغم فریاد کارگران که می گفتند این ها نه اهلیت دارند و نه توان ولی شوهای تبلیغاتی ای را به اسم رونق تولید برگزار می کردند. متاسفانه فریاد کارگران در آن زمان شنیده نشد.

وی ادامه داد: امروز این دغدغه مجدد مطرح است. وزیر صمت اوایل شهریور به اراک آمدند نزدیک دو ماه از این مدت گذشته است و تمام دغدغه و خواست کارگران این بود که تکلیف سهام هپکو تعیین شود که با عنایت دولت مشخص شد ولی دغدغه مهم بحث مدیریت است این سرمایه ملی و این شرکت را به دست چه کسی می خواهیم بسپریم دولت چه افرادی را می خواهد در این بخش بگذارد؟

کریمی افزود: هپکو و آذرآب توان و کشش یک آزمایش دیگر را ندارند که ما بخواهیم تیم دیگری را بیاوریم که یک سری مسائل جدیدی درست کنند و حجمی به بدهی های هپکو اضافه کنند و بعد هم بدون پاسخ گویی رها کنند و بروند.

وی تصریح کرد: کسی که در عمرش با صنعت هپکو کاری نداشته نمی تواند اینجا مدیریت درستی داشته باشد. آذرآب هم متاسفانه گرفتار است و فردی آمده و با عده ای دیگر قریب دو سال است که آنجا خیمه زده اند و ادعایشان این بوده که می خواهند کار برای آذرآب بیاورند ولی دریغ از این که یک کار در این دو سال و نیم اضافه شود. این حجم قرارداد و کار فعلی عمدتا برای قبل از حضور افراد است که از سال های گذشته باقی مانده ولی به علت مشکلات مالی و سرمایه گردش و مواد اولیه نتوانستند انجامش دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد آذرآب فرآیند هدایت شده ای به سمت یک شرکت خاص در حال انجام است که آن شرکت خاص شناسنامه اش در این کشور شناخته شده است که توان و صلاحیت در اختیار گرفتن و مالکیت و مدیریت یک صنعتی مثل آذرآب را ندارد. ولی خب جسته و گریخته شنیده می شود که برای این شرکت فردی در نهاد ریاست جمهوری و یا فلان وزیر و یا فلان مقام استان توصیه کرده است که همین مسائل باعث می شود که کارگر بیاید و اعتراضش را به این شکل ارائه دهد.

وی خاطر نشان کرد: امروز کارگر در آذرآب و هپکو هیچ دغدغه ای ندارد جز اینکه یک تیم سهامدار و مدیریت صلاحیت دار، سالم و توانمند و آشنا با این صنعت وارد شود و در عین حال حمایت هایی در راستای رونق تولید صورت گیرد.

عناوین برگزیده