تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۶۵۳۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
لایحه بودجه ۹۹ از نگاه بهارستان نشین ها

فولادگر: افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۹ درگرو رونق کسب و کار است

می متالز - رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس می‌گوید افزایش درآمدهای مالیاتی تنها از طریق رونق کسب و کار ممکن بوده و در شرایط رکود این درآمدهای رشدی نخواهد داشت.
فولادگر: افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۹ درگرو رونق کسب و کار است

به گزارش می متالز، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با اشاره به برنامه ریزی دولت برای ارائه لایحه بودجه دو سالانه به مجلس، گفت: تصویب 2 سالانه بودجه از نظر شکلی مغایر با قانون اساسی است اما برنامه دولت برای لایحه بودجه سال 99، تقدیم 3 پیوست تحت عنوان یارانه، فروش نفت و پروژه‌های عمرانی است که این پیوست‌ها دو ساله خواهند بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره تنظیم بودجه ۹۹ بدون اتکا به درآمدهای نفتی، افزود: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قانون پنجم و ششم توسعه وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی باید به تدریج کاهش یابد تا در نهایت این وابستگی به صفر برسد این سیاست به این معنا است که درآمدهای نفتی تنها برای سرمایه‌گذاری استفاده خواهد شد.

 

ضرورت تامین هزینه‌های جاری از مالیات، واگذاری‌های مالی و واگذاری‌های سرمایه‌ای

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، استفاده از درآمدهای نفتی در پروژه‌های عمرانی را گامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: تامین هزینه‌های جاری از مسیرهایی مانند مالیات، واگذاری‌های مالی و واگذاری‌های سرمایه‌ای اقدام مناسبی بوده و باید با تکمیل زنجیره ارزش، فعال کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری میانی، جلوگیری از خام فروشی نفت، فروش فرآورده‌های نفتی به رونق تولید، اشتغالزایی و ... کمک کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که آیا مالیات می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی در بودجه شود؟ اضافه کرد: افزایش درآمدهای مالیاتی تنها از طریق رونق کسب و کار ممکن است و در شرایط رکود این درآمدهای رشدی نخواهد داشت.

 

افزایش درآمدهای مالیاتی در گرو رونق تولید و اجرای قانون است

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ مجلس ادامه داد: افزایش درآمدهای مالیاتی تنها با رونق تولید، اجرای قوانین، اصلاح قوانین و جلوگیری از فرارهای مالیاتی ممکن است.

عناوین برگزیده