تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۴۱۶
کد خبر: ۶۷۷۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کیان‌پور:

۵۰ درصد صنایع سنگ لرستان تعطیل است

می متالز - مجید کیان‌ پور عضو کمیسیون عمران مجلس به ظرفیت صنعت سنگ استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: شاید شاه‌بیت این باشد که برای صنعت سنگ استان یک پایانه صادراتی سنگ تعریف شود و به‌ جای اینکه ما سنگ را به‌صورت خام صادر کنیم فرآوری شود و با یک ارزش‌ افزوده مناسب وارد بازار شود.
۵۰ درصد صنایع سنگ لرستان تعطیل است

به گزارش می متالز، وی با بیان اینکه دولت باید اهتمام ویژه‌ای به صنعت سنگ استان داشته باشد افزود: متأسفانه اکنون بیش از ۵۰ درصد صنعت سنگ استان ما در خواب مطلق است و ۵۰ درصد دیگر که کار می‌کند یا با فعالیت کمتری دارند کار می‌کنند یا  نیمه فعال‌اند بنابراین ضروری است دولت اهتمام ویژه‌ای به این بخش داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: از آنجا که لرستان قطب سنگ کشور است حیف است روی آن برنامه‌ریزی انجام نشود، صنایع سنگ نوسازی نشود و نتوانیم  بهره‌وری از صنایع سنگمان را بالا ببریم.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در بخش سنگ استان وجود دارد حتی می‌توانیم روی صنایع جانبی و فرآوری محصولات سنگ نیز کار کنیم از طرفی می‌توان از ضایعات کارخانه‌های سنگ که اکنون به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل‌ شده استفاده کنیم و محصول جدید تولید کنیم.

کیان‌ پور گفت: حتی در قالب تولید کاغذ و سنگ مصنوعی نیز می‌شود کار انجام داد و از این ظرفیت خوبی که در استان وجود دارد استفاده کرد.

عناوین برگزیده