تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۶۹۹۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
لایحه بودجه ۹۹ از نگاه بهارستان نشین‌ها

مصری: ریخت و پاش شرکت‌های دولتی کاهش یابد، کشور از درآمدهای نفتی بی‌نیاز می‌شود

می متالز - عید ما زمانی است که درآمدهای نفتی به جای استفاده در هزینه‌های جاری، در پروژه های عمرانی سرمایه‌گذاری شود این را نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید.
مصری: ریخت و پاش شرکت‌های دولتی کاهش یابد، کشور از درآمدهای نفتی بی‌نیاز می‌شود

به گزارش می متالز، عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت حذف درآمدهای نفتی از بودجه سنواتی، گفت: حدود 30 سال است که بر حذف درآمدهای نفتی از بودجه سنواتی تاکید می‌شود اما این امر تاکنون محقق نشده است. همیشه گفته‌ایم "عید ما زمانی است که درآمدهای نفتی صرف هزینه های جاری نشده و از آنها برای سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی استفاده شود".

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم نداشتن درآمد نفتی در سال 99 خیری برای کشور بوده و هزینه‌های جاری از منابع و درآمدهای جاری تامین شود و سرمایه کشور یعنی نفت صرف سرمایه گذاری‌ها و خدمات عمومی یعنی تملک دارایی‌های سرمایه ای شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مالیات می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود، اظهار کرد: اگر نظام مالیاتی به درستی پایه ریزی شده و از فرارهای مالیاتی جلوگیری شود، می تواند راهگشا باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می تواند علاوه بر مالیات از سایر ابزارها برای درآمدزایی استفاده کند، ادامه داد: اگر ریخت و پاش های شرکت های دولتی کاهش یابد، کشور اداره می شود زیرا درآمد شرکت‌های دولتی متناسب با آنچه باید باشد، نیست.

عناوین برگزیده