تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۴۰۲
کد خبر: ۷۶۱۴

آغاز به کار انجمن تخصصی تحقیق و توسعه استان مرکزی

می متالز - رییس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان مرکزی از آغاز به کار انجمن تخصصی تحقیق و توسعه این استان خبر داد.
آغاز به کار انجمن تخصصی تحقیق و توسعه استان مرکزی

به گزارش می متالز، محمد رضا حاجی پور با تاکید بر بهره گیری از توان تشکلها و انجمن های تخصصی به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای توسعه ای بخش صنعت و معدن افزود : رویکرد سیاستها و برنامه ای توسعه ای وزات صنعت ، معدن و تجارت ، مشتمل بر مشارکت حداکثری بخش خصوصی در تصمیم گیری ، برنامه ریزی و آینده نگری می باشد و این سازمان در نظر دارد در آینده ای نزدیک برخی خدمات سازمان را به تشکلها واگذار و از حضور حداکثری آنها در کمیسیون ها و کارگروههای راهبردی استان حمایت کند.
وی افزود : توسعه فناوری در بخش صنعت و معدن بدون همراهی و مساعدت بخش خصوصی امکان پذیرنیست و به همین منظور تاسیس انجمن تحقیق و توسعه صنایع استان با مشارکت داوطلبانه دانشگاه صنعتی اراک و واحدهای صنعتی مطرح استان با اخذ مجوز رسمی از وزارت صنعت ، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفت.
به گفته حاجی پور در اساسنامه این انجمن فراهم کردن زمینه حضور صندوقهای ریسک ، تقویت فعالیتهای صنعت و دانشگاه ، توسعه تحقیق و توسعه ، تسهیل انتقال فناوری از کشورهای برخوردار از فناوری ، آموزش در راستای توسعه تحقیق و فناوری وحرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان اشاره شده است.
وی اعلام کرد : در سال 1395 این استان با 25 پله صعود نسبت به سال گذشته ،در جایگاه سوم کشور و در سه ماهه نخست سال 1396 در رتبه نخست از حیث تعداد واحد تحقیق و توسعه صنعتی و معدنی قرار گرفت.
همچنین در سال 1396 برگزای دوره آموزشی " معرفی روشهای اخذ نشان دانش بنیان " با همراهی پارک علم و فناوری استان در دستور کار قرار‌ گرفت و در این راستا بیش از هزار نفر ساعت آموزش در زمینه آموزش ارزیابی و چگونگی اخذ مجوز دانش بینان در سطح استان برگزار شد.

عناوین برگزیده