تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۶۹۸
کد خبر: ۷۷۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان فارس تا پایان سال ۹۸ به خارج از شیراز انتقال می یابد

می متالز - ۸ آبان رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر شیراز و معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان فارس از محل کارخانه جدید سیمان فارس بازدید نمودند و مدیران و مسئولین کارخانه سیمان نیز روند اجرایی پروژه را تشریح کردند.
کارخانه سیمان فارس تا پایان سال ۹۸ به خارج از شیراز انتقال می یابد

به گزارش می متالز، مدیر پروژه طرح انتقال کارخانه سیمان فارس با بیان اینکه طی یک و نیم سال گذشته فعالیت بیشتری در راستای انتقال کارخانه صورت گرفته است، اظهار کرد: با تدبیر و برنامه ریزی هایی صورت گرفته توسط مهندس علیرضا بستانیان مدیر عامل و عضو هیئت مدیره کارخانه سیمان  و تأکید بر تسریع انجام عملیات اجرایی، پروژه انتقال کارخانه از ابتدای سال ۹۴ به صورت جدی آغاز شد.

مهندس محمد جعفر یاقوت با بیان اینکه خرید برخی از تجهیزات از سال ها پیش آغاز شده است اظهار داشت: با توجه به وجود اطلاعات تکنولوژیک از همان سال ۹۴ عملیات ساخت و ساز ساختمانی شروع شد و برای برنامه ریزی بهتر، احداث ابنیه بتنی را در چهار فاز تعریف کردیم و در فاز اول که دپارتمان پخت و سیلوی مواد خام است حدود ۲۳ هزار متر مکعب بتن ریزی مسلح و تقریباً ۱۹ هزار متر مکعب نیز خاکبرداری انجام گردیده است.

وی با بیان این که تمام صنایع تولیدی بویژه کارخانه های سیمان به دلیل این که بتوانند در بازار نقش مؤثری را ایفا نمایند و سهم خوبی را از بازار به تولیدات خود اختصاص دهند باید سه شاخص کیفیت، قیمت تمام شده و تنوع محصولات تولیدی را مورد توجه قرار دهند، افزود: با توجه به در نظر گرفتن سه شاخصه فوق به ناچار تغییراتی را در طرح اولیه دپارتمان پخت انجام دادیم تا سیمان تولیدی با تکنولوژی روز دنیا و با کیفیت بهتر تولید گردد.

مدیر طرح انتقال کارخانه سیمان فارس با بیان اینکه با تغییرات انجام شده میزان آب مصرفی تولید به صفر خواهد رسید، اظهار کرد: به جهت این که بتوانیم تنوع محصولات نیز داشته باشیم در احداث سیلوهای مواد خام ضمن داشتن سیلوی سنتی از سیلوی مدرن هم برخوردار خواهیم بود.

مهندس یاقوت با بیان اینکه در احداث سیلوهای مواد خام از بهترین و به روزترین تکنولوژی روز اروپا استفاده شده است، گفت: تکنولوژی و دستگاه هایی که در این خط داشتیم ساخت آسیای شرق بود اما بعد از برجام و بهتر شدن روابط خارجی تمام دستگاه های آسیاب و مواد را از بهترین کشورهای اروپایی خریداری نمودیم و اگر ظرف چند ماه آینده رسیدن اعتبارات ارزی مان به مرحله قابل اتکایی برسد و ال سی ها آماده شود با فروشندگان به توافق نهایی خواهیم رسید.

مدیر طرح انتقال کارخانه سیمان فارس ضمن اشاره به این نکته که تلاش می کنیم تا پایان سال جاری به هدف پیش بینی شده  ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دست یابیم گفت: اگر ظرف دو تا سه ما آینده ال سی ها باز شود می توانیم سریعاً انتقال تکنولوژی را به انجام برسانیم و وارد فاز های دو یا سه پروژه شویم.

مهندس یاقوت با بیان اینکه عملیات بتنی فاز یک به طور کامل به اتمام رسیده است و اجرای سازه های فلزی نیز با تامین ۳۷۰ تن فولاد مورد نیاز در حال اجراست ، افزود: طی دو ماه آینده ساخت و ساز بخش فلزی فاز یک نیز به اتمام می رسد.

وی با بیان این که سایت کارخانه جدید در ۶۰ کیلومتری شیراز و در نزدیکی شهرستان خرامه قرار دارد، گفت: مساحت سایت ۹۸ هکتار و حداقل سه معدن نیز در این محل داریم و به محض این که کارخانه جدید به بهره برداری برسد کارخانه سیمان فارس در شیراز تعطیل خواهد شد.

مهندس یاقوت ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه های ذی ربط تاکنون در خصوص هزینه های این پروژه نیز گفت: برآورد هزینه اتمام پروژه حدود ۳۵۰ میلیارد تومان است و تا کنون نیز بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان در پروژه هزینه شده است.

انتقال کارخانه سیمان رضایت شهروندان را به همراه دارد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز ضمن تقدیر از تلاش مهندس بستانیان مدیرعامل کارخانه سیمان فارس و دیگر مسئولین در راستای انتقال این کارخانه، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان ساماندهی مشاغل پیگیری انتقال کارخانه سیمان فارس است که در این راستا پس از سال ها شاهد همکاری گسترده مدیر عامل و دیگر مسئولین کارخانه با شهرداری هستیم.

شهرام منصوری با بیان اینکه انتقال کارخانه سیمان فارس پایان سال ۹۸  خواهد بود، گفت: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی ضمن استقبال از این پروژه، آماده هر گونه همکاری با مسئولین کارخانه سیمان فارس است.

معاونت نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان فارس نیز با بیان اینکه کارخانه ریشمک تا پایان سال ۹۷ و کارخانه پشم شیشه نیز تا پایان سال جاری به خارج از شهر انتقال می یابند، اظهار کرد: در انتقال کارخانه سیمان فارس در گذشته با مشکلاتی روبرو بودیم اما با همکاری مدیرعامل این کارخانه شاهد پیشرفت خوبی در انجام این پروژه هستیم.

مهندس جعفری نژاد عنوان نمود: حضور رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست و سلامت شورای شهر شیراز و رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری نشان می دهد که علاوه بر تأکید استاندار دیگر مسئولین نیز بر این امر توجه دارند و این اتفاق مؤثر و خوبی در راستای انجام این پروژه است.

 

رویکرد شورای پنجم انسان محور است

دکتر علی ناصری رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر شیراز نیز با بیان این که بحث سلامتی شهروندان برای اعضای شورای شهر بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: طرح انتقال چهار شرکت کارخانه سیمان فارس، روغن نباتی، پشم شیشه و ریشمک مورد توجه شورای شهر است و در این راستا آماده هر گونه همکاری با آنان هستیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که علاوه بر انجام کارهای عمرانی بر رعایت مسائل زیست محیطی نیز حساس باشیم، افزود: رویکرد شورای پنجم بر انسان محور بودن است و از مدیران عامل چهار شرکت نیز دعوت می نماییم از ظرفیت شورای شهر در راستای تسریع انتقال کارخانه ها استفاده نمایند.

گفتنی است در پایان این بازدید مهندس یاقوت نیز تأکید کرد که مدیران کارخانه سیمان فارس بر تسریع انتقال کارخانه مشتاق هستند زیرا هم اکنون هزینه سیمان تولیدی با تکنولوژی قدیمی بسیار زیاد است و در بازار رقابتی با مشکلاتی روبرو هستیم.

عناوین برگزیده