تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۳۵
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۷۷۸۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت سکه تا چند روز بعد چه می‌شود؟

می متالز - تقلای دلار برای تثبیت نرخ در کانال ۱۳ هزار تومان از عواملی است که می‌تواند همچنان از بهای سکه حمایت کند.
قیمت سکه تا چند روز بعد چه می‌شود؟

به گزارش می متالز، قیمت ربع سکه در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه تا ساعت ۱۸ بدون هیچ تغییری، یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه هم در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۱۰ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۳۸۹ هزار تومان رسید.

قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۳۹ هزار تومان کاهش به چهار میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه امامی هم در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱۱ دی ماه تا ساعت ۱۸ با ۱۰ تومان کاهش نسبت به روز قبل از آن به چهار میلیون و ۶۴۵ هزار تومان رسید. اما در ادامه قیمت سکه چه اوضاعی خواهد داشت؟

بازار سکه هم روز گذشته با دلار هم صدا شد و پس از جهش روز سه‌شنبه مجددا مسیر نزولی را در پیش گرفت. بهای هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز ۴۵ هزار تومان نسبت به معاملات روز سه‌ شنبه افت کرد و در سطح ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان عقب نشست. سکه روز سه‌شنبه توانسته بود بازدهی خود را از ابتدای سال به محدوده مثبت برساند اما با افت حدود یک درصدی روز گذشته، ۴/ ۰ درصد پایین‌تر از نقطه ابتدایی سال‌ جاری نشست.

فشار دلار داخلی بر قیمت این فلز گرانبها درحالی رقم خورد که هر اونس طلای جهانی هم آخرین معامله سال ۲۰۱۹ را طی عقبگرد از اوج روزانه با قیمت ۱۵۱۷ دلار به پایان رساند. تقلای دلار برای تثبیت نرخ در کانال ۱۳ هزار تومان از عواملی است که می‌تواند همچنان از بهای سکه حمایت کند.

بهترین عملکرد طلا در ۹ سال

با رشد ۱۸ درصدی قیمت طلا در سال ۲۰۱۹، بهترین عملکرد فلز زرد طی ۹ سال اخیر به ثبت رسید. جنگ تجاری چین و آمریکا و سیاست‌های انبساط پولی بانک‌های مرکزی را باید دو عامل حمایتی طلا دانست. فدرال‌رزرو در این سال سه‌بار نرخ بهره را کاهش داد و نقش پررنگی در تقویت طلا ایفا کرد. با وجود این، توقف روند کاهش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی سبب شد تا قیمت اونس که در اوایل سپتامبر تا اوج ۱۵۵۰ دلاری رفته بود، در آخرین معاملات سال ۲۰۱۹ به سطح ۱۵۱۷ دلار بازگردد. البته پیشرفت مذاکرات تجاری چین و آمریکا و فروکش نگرانی از کاهش رشد اقتصاد جهانی هم تاثیر عمده‌ای در عقبگرد طلا از اوج داشت. امضای فاز نخست توافق چین و آمریکا و کاهش بیشتر اختلافات تجاری این دو کشور می‌تواند مسیر طلا در سال ۲۰۲۰ را نزولی کند.

عناوین برگزیده