تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۴۰
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۷۸۴۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌ بینی قیمت دلار تا چند روز آینده

می متالز - علاوه بر تاثیر حضور بازارساز برای کنترل دلار می‌توان به تخلیه طبیعی بخشی از هیجانات معامله‌گران هم اشاره کرد. نوع واکنش ایران به اقدامات تروریستی آمریکا از مهم‌ترین ریسک‌های بازار ارز محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد بخشی از پول‌های نگران تا واکنش عملی ایران در بازار ارز بمانند.
پیش‌ بینی قیمت دلار تا چند روز آینده

به گزارش می متالز،  قیمت دلار در اولین روز پس از شهادت سردار سلیمانی نوسان آنچنان قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

در اولین روز هفته، قیمت دلار در ابتدای روز تحت تاثیر رفتارهای هیجانی قرار داشت، ولی به سرعت جریان بازار به سوی آرامش پیش رفت؛ روز شنبه، دلار در دقایق آغازین روز در دامنه ۱۳ هزار و ۸۰۰ تا ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومانی معامله می‌شد؛ در حالی که نوسان‌ گیران افزایشی با توجه به رشد ابتدای روز حداقل انتظار شکست مقطعی مرز ۱۴ هزار تومانی را داشتند، به یکباره مسیر دلار تغییر کرد و این ارز به سوی مرز ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کرد. ساعت ۴ بعد از ظهر دیروز، هر دلار آمریکا در بازار آزاد حدودا در محدوده ۱۳ هزار و ۵۵۰ تومان معامله شد که بسیار پایین تر از قیمت‌های ابتدای روز بود؛ با این حال افزایشی ۲۵۰ تومانی را نسبت به قیمت بسته شده روز پنج شنبه نشان می‌داد.

اما در این شرایط قیمت دلار تا چند روز آینده چه وضعیتی خواهد داشت؟ 

بازار ارز هم روز شنبه به اقدامات تروریستی آمریکا در بغداد واکنش نشان داد. شهادت سردار سلیمانی و تاکید مقامات کشورمان بر پاسخ قاطع سبب شد دلار در اولین واکنش به این اتفاق جهش ۵۵۰تومانی را ثبت کند و سطح ۱۳هزار و ۸۵۰ تومان را هم لمس کند. اما این افزایش هیجانی در ساعت بعدی معاملات فروکش کرد و نهایتا میزان رشد روزانه نرخ دلار در ساعت ۱۶ به ۲۵۰ تومان محدود شد. دلار با افزایش ۹/ ۱ درصدی روز گذشته به بالاترین سطح از هجدهم آذرماه رسید.

علاوه بر تاثیر حضور بازارساز برای کنترل دلار می‌توان به تخلیه طبیعی بخشی از هیجانات معامله‌گران هم اشاره کرد. نوع واکنش ایران به اقدامات تروریستی آمریکا از مهم‌ترین ریسک‌های بازار ارز محسوب می‌شود. به‌نظر می‌رسد بخشی از پول‌های نگران تا واکنش عملی ایران در بازار ارز بمانند.

اهرم‌های دوجانبه جهش سکه

سکه هم در معاملات روز شنبه از دو سو تحت‌تاثیر قرار گرفت. هم جهش نرخ دلار در بازار داخلی و هم رشد محسوس قیمت طلای جهانی در حمایت از سکه عمل کردند. برآیند این دو نیرو طی روز گذشته در جهش ۹/ ۳ درصدی قیمت سکه تبلور یافتند. بهای هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ دیروز ۱۸۰ هزار تومان افزایش یافت و به سطح ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید. این بیشترین سطح قیمت سکه از اول خرداد سال‌جاری است. البته سکه در اولین معاملات دیروز سقف ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی را هم تجربه کرد اما با فروکش هیجان اولیه از سقف روزانه برگشت.

نکته جالب توجه معاملات دیروز، پیشروی سریع‌تر بهای سکه از نرخ دلار بود. به نظر می‌رسد صعود طلای جهانی نقش عمده‌ای در صعود مضاعف سکه نسبت به رشد قیمت دلار داشت.

عناوین برگزیده