تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۶۰۹
کد خبر: ۷۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

اکتشاف معادن طلا و مس در یزد

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از اکتشاف معادن طلا، مس و سنگ‌آهن در آینده‌ای نزدیک در یزد خبر داد.
اکتشاف معادن طلا و مس در یزد

مهدی کرباسیان با بیان این مطلب و با اشاره به این‌که استان یزد از استان‌های معدنی کشور است و سرمایه‌های عظیمی در آن خفته است، گفت: برخی شهرستان‌های استان یزد ازجمله اردکان، هم به لحاظ معادن و هم به لحاظ کارخانه‌های معدنی و واحدهای صنعتی بسیار حائز اهمیت هستند.
وی افزود: استان یزد، به‌ویژه شهرستان‌هایی نظیر اردکان، تأثیر بسیار بالایی در رشد اقتصادی کشور داشته‌اند و امیدواریم با راه‌اندازی واحدهای صنعتی بزرگ، شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان باشیم.
کرباسیان با اشاره به این‌که استان یزد، قطب صنایع فولادی کشور به‌شمار می‌رود،‌ گفت: راه‌اندازی برخی کارخانه‌ها به تکمیل چرخه فولاد کشور کمک می‌کند و امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی واحدهای نیمه‌کاره در این راستا باشیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود معادن غنی در استان یزد، اظهار داشت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد اکتشاف معادن سنگ‌آهن، طلا و مس در این استان باشیم.
وی تأکید کرد: این معادن علاوه بر رشد اقتصادی در منطقه، می‌تواند در اشتغال‌زایی و تأمین مواد اولیه بسیاری از واحدهای صنعتی در استان یزد و استان‌های هم‌جوار اثرگذار باشد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده