تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۸۲۴۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نوروزی:

تبدیل خودروهای متوسط به لوکس در پی گرانی های اخیر/ مصوبه مالیاتی کمیسیون تلفیق توجیه اقتصادی دارد

می متالز - نماینده مجلس دهم گفت: برخی قبل از گرانی های اخیر، خودرو با قیمت معمولی خریداری کردند، حال با افزایش نرخ دلار، قیمت خودروی مذکور بالا رفته، از این رو نمی توان به این دلیل از وی مالیات با سقف حدود ۳۰۰ میلیون تومان اخذ کرد بنابراین مصوبه کمیسیون تلفیق دارای توجیه است.
تبدیل خودروهای متوسط به لوکس در پی گرانی های اخیر/ مصوبه مالیاتی کمیسیون تلفیق توجیه اقتصادی دارد

به گزارش می متالز، حسن نوروزی، با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 برای دریافت مالیات از مساکن با ارزش بالای 10 میلیارد تومان و خودروها با ارزش بالای یک میلیارد تومان، گفت: دولت در شرایط کنونی با توجه به کمبود درآمدهای نفتی باید از ظرفیت های بالقوه مالیاتی استفاده کرده و آن ها را به بالفعل کند، ازاین رو دریافت مالیات از خودروهای با ارزش بالای یک میلیارد تومان و مساکن با ارزش بالای 10 میلیارد تومان در این راستا تفسیر می شود.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای اخذ مالیات از خودروها و مساکن لوکس، اقدام معقولانه ای است، افزود: حکومت بر اساس سیاست ها و ارائه خدمات می تواند مالیات دریافت کند، حال مالیات باید به گونه ای عادلانه باشد که برای افراد مشکل ایجاد نکند.

مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای اخذ مالیات از خودروها و مساکن لوکس، معقول است

وی ادامه داد: برخی کارشناسان اعلام می کنند که باید از خودروهای با ارزش بالای 300 میلیون تومان و مساکن با ارزش بالای 5 میلیارد تومان مالیات دریافت شود، اما به نظر من با توجه به تأثیر تورم و قیمت ارز بر بازار خودرو و مسکن این تصمیم را عملیاتی کرد، زیرا یک خانواده متوسط قبل از گرانی ها اقدام به خرید یک خودرو معمولی کرده، حال با افزایش قیمت دلار، قیمت خودروی مذکور نیز بالا رفته، از این رو نمی توان به این دلیل از وی مالیات اخذ کرد.

مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای دریافت مالیات بسیار کارشناسی است

نوروزی گفت: به نظر من مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس برای دریافت مالیات از مساکن با ارزش بالای 10 میلیارد تومان و خودروها با ارزش بالای یک میلیارد تومان بسیار کارشناسی است، زیرا قیمت این نوع مساکن و خودروها قبل از موج اخیر گرانی نیز بالا بوده است.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس برای اخذ مالیات از خودرو و مساکن لوکس نخستین بار برای افزایش درآمدهای مالیاتی صورت گرفته و قطعا در سال های آتی می توان این مصوبه را به صورت جامع تر و کارشناسی تر عملیاتی کرد.

عناوین برگزیده