تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۸۴۷۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بائوج‌لاهوتی مطرح کرد:

جذب سرمایه‌گذاری‌‌های داخلی و خارجی جایگزینی برای درآمدهای نفتی / تصویب مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای سال آینده

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: باید از سرمایه‌گذاری‌‌های داخلی و خارجی در شرایط کنونی اقتصاد به منظور جایگزینی برای درآمدهای نفتی استقبال کرد.
جذب سرمایه‌گذاری‌‌های داخلی و خارجی جایگزینی برای درآمدهای نفتی / تصویب مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای سال آینده

به گزارش می متالز، مهرداد بائوج‌ لاهوتی با اشاره به نقش اثرگذار سرمایه‌گذاری‌ها در رشد اقتصادی کشور گفت: باید از سرمایه‌گذاری‌‌های داخلی و خارجی در شرایط کنونی اقتصاد به منظور جایگزینی برای درآمدهای نفتی استقبال کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: مدل سرمایه‌گذاری و نحوه اجرای آن به طور مشخص در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور پیش‌بینی شده است، به طور مثال اشخاص و شرکت‌هایی که تمایل به انجام سرمایه‌گذاری در ایران دارند می‌توانند طبق قانون 30 درصد از تولیدات خود را صادر کنند.

وی با بیان اینکه قانون تکلیف سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی را در کشور مشخص کرده و باید از هرگونه سرمایه‌گذاری استفاده کرد، افزود: سرمایه‌گذاری مایل به تولید خودرو در کشور است و این موضوع هیچ ایرادی ندارد و می‌تواند با صادرات حداقل 30 درصد از خودرو تولیدی ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته باشد.

افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی نشانه بی‌اثری تحریم‌هاست

بائوج‌لاهوتی با تاکید براینکه سرمایه‌گذاری خارجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در کشور براساس اعلام وزیر اقتصاد و دارایی 50درصد افزایش داشته است، بیان کرد: آمریکا از اعمال فشار، زورگویی و قلدری علیه جمهوری اسلامی ایران با انجام تحریم‌های گسترده استفاده می‌کند اما این تحریم‌ها تا حدودی می‌تواند ادامه داشته باشد زیرا افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشورمان نشان می‌دهد که تحریم‌ها بی‌اثر شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا به دلیل منطبق بودن بر اعمال فشار و زور در گذر زمان به دلیل اینکه دنیا به دنبال منافع اقتصادی خود است، بی‌اثر می‌شود بنابراین تا حدودی تحریم‌ها بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشورمان تاثیر نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 کل کشور مشوق‌هایی را برای انجام سرمایه‌گذاری‌ برای سال آینده در نظر گرفته است، گفت: حدود 30 میلیارد دلار فاینانس در سال آینده پیش‌بینی شده است و سرمایه‌گذاران داخلی با مشارکت بخش خارجی می‌توانند در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند.

عناوین برگزیده