تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۰۰
کد خبر: ۹۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

چرا فولادی ها به فروش تهاتری روی آوردند؟

می متالز - عدم تعریف پروژه های عمرانی، سیاست های انقباضی حاکم بر نظام بانکی و حتی کاهش قیمت نفت و تامین بخشی از درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی موجب شده که برخی صنایع از جمله فولادی ها به تهاتر روی بیاورند.
چرا فولادی ها به فروش تهاتری روی آوردند؟

افشین کاتوزیان، مدیر فروش آهن و فولاد ارفع با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که عدم تعریف پروژه های عمرانی و سیاست های انقباضی حاکم بر نظام بانکی، گردش پول را کند کرده و حتی کاهش قیمت نفت و تامین بخشی از درآمدهای دولت از طریق درآمدهای مالیاتی، سیاست های انقباضی را تشدید کرده است.

وی افزود: این عوامل موجب می شود که برخی صنایع از جمله فولادی ها به تهاتر روی بیاورند و این تهاتر چون پایبند بر اصول اقتصادی نبوده و فنی هم نیست، بازار را از دست عرضه کننده مستقیم خارج می سازد و سبب ضرردهی آن بنگاه و همچنین بی ثباتی و آشفتگی بازار می شود و کسب و کار سایر واحدهای تولیدی همکار را مختل می سازد.

کاتوزیان تاکید کرد: یکی از راهکارهای کنترل بازار فولاد و دورساختن تولیدکنندگان از سم فروش تهاتری، حمایت های دولتی از قبیل تعریف طرح های عمرانی، تزریق سرمایه در گردش و تسهیل در بازپرداخت بدهی شرکت ها است. همچنین خود بنگاه های تولیدکننده هم باید با کارآیی در مدیریت نقدینگی، تامین سرمایه در گردش خود را تسهیل کنند چنانکه ما در آهن و فولاد ارفع تولید را به ظرفیت رساندیم و درنتیجه قیمت تمام شده محصول را کاهش دادیم و در نهایت با عرضه سریع تر محصول در بازار، سرمایه در گردش را به موقع به مجموعه تزریق کردیم و سعی کرده ایم از سرمایه سهامداران خود صیانت کنیم.

عناوین برگزیده