تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۳۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۱۱۰۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تقدیر روحانی از خداداد غریب پور/ خبر خوش برای توسعه

می متالز - رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: گندله سازی توسعه فراگیر سناباد ظرف مدت یک ماه به ظرفیت اسمی رسید، در صورتی که معمولا این امر در مدت یک سال انجام می شود.
تقدیر روحانی از خداداد غریب پور/ خبر خوش برای توسعه

به گزارش می متالز، غریب پور پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح دو کارخانه فرآوری سنگ آهن در سنگان که با فرمان رییس جمهور انجام شد، تصریح کرد: سنگان با راه اندازی مابقی کارخانه های فراوری سنگ آهن، در مجموع 1.9 میلیارد دلار سرمایه جذب می کند.

وی درباره ویژگی راه اندازی این کارخانه گفت: گندله سازی توسعه فراگیر سناباد ظرف مدت یک ماه به ظرفیت اسمی رسید، در صورتی که معمولا این امر در مدت یکسال انجام می شود.

غریب پور تاکید کرد: صاحبان تکنولوژی گندله سازی سناباد، از راه اندازی این کارخانه در دوران کرونا و بدون حضور کارشناسان خارجی، اظهار تعجب کردند.

وی همچنین خبر داد که کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن تا پایان سال در مجتمع سنگان راه اندازی می شود.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درباره جایگاه سنگان در زنجیره فولاد، اظهار داشت: ایجاد 17.5 میلیون تن ظرفیت تولید کنسانتره و 15 میلیون تن گندله در سنگان در سال های آتی، خوراک تولید 10 میلیون تن فولاد را تامین می کند.

اهتمام دولت به اکتشاف و افزایش ذخایر به یک میلیارد تن

وی با اشاره به اهمیت اکتشاف در توسعه معدن گفت: با اجرای اکتشافات جدید در سنگان، میزان ذخایر سنگ آهن این ناحیه از یک میلیارد تن عبور می کند.

غریب پور تاکید کرد: اهتمام دولت دکتر روحانی به امر اکتشاف سبب شد سطح اکتشاف در دولت یازدهم به 250 هزار کیلومتر مربع برسد و در دولت دوازدهم این وسعت به 650 هزار کیلومتر مربع ارتقا یابد.

غریب پور یادآور شد: کارخانه گندله سازی توسعه فراگیر سناباد، چهارمین افتتاح در منطقه معدنی سنگان در دولت دکتر روحانی است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: راه اندازی کارخانه گندله سناباد نیز همچون آلومینیوم جنوب، محصول برجام است.

 

تقدیر روحانی از بهبود ویژه رتبه ایران در توسعه معادن

دکتر حسن روحانی در این مراسم با اشاره به این که تولید فولاد کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دو برابر تولید فولاد در تاریخ ایران رسیده است گفت: این به معنای آن است که همه سرمایه گذاران، کارآفرینان و مهندسان ما شبانه روز برای آبادانی کشور تلاش می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مهم است که در فولاد از رتبه دهم به رتبه هشتم می‌رسیم و امروز کشور ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد را دارد.

وی گفت: ما هم در معدن و هم در کنستانتره و هم در گندله و آهن اسفنجی و شمش فولاد صاحب زنجیره منظم و کاملی شده ایم.

رئیس جمهور اضافه کرد: اینکه می‌بینیم در مکانی کنستانتره ایجاد می‌شود و جای دیگر گندله، نشان این است که زنجیره تولید فولاد انجام می‌گیرد و ما باید کاری کنیم که در بخش فولاد از معدن که شروع می‌کنیم بتوانیم زنجیره بعدی را نیز محقق کنیم تا سریعتر به محصول نهایی برسیم.

روحانی با اشاره به اینکه امروز تمام ایران به یک کارگاه عظیم تبدیل شده است گفت: در همه استان‌ها همه تلاش می‌کنند و در بخش صنعت و معدن ۳ هزار و ۸۰۰ طرح مشغول فعالیت هستند و تا پایان سال نیز ۲۰۰ طرح شروع به فعالیت می‌کنند.

 

در زمینه معادن کار بزرگ و ارزشمندی انجام شده

وی افزود: ما در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت و انرژی شاهد تحول هستیم و موفقیم و هر هفته طرح‌های بزرگی را افتتاح می‌کنیم.

روحانی گفت: خوشبختانه دولت‌های یازدهم و دوازدهم در زمینه اکتشاف کار بسیار بزرگی کردند چنانکه اکنون مسوول ایمیدرو اعلام کرد در این دولت ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع برای اکتشاف جدید کار کردیم.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

عناوین برگزیده