تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۹
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۲۶۹۵۰۵
سرویس خبر : اجتماعی

پیام تبریک صالحی در پی صعود افتخارآمیز ورزشکار مبارکه‌ای به یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان

‌می‌متالز - نماینده مردم مبارکه در مجلس طی پیامی صعود افتخارآمیز ورزشکار مبارکه‌ای به یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان را تبریک گفت.

به گزارش می‌متالز، پروین صالحی مبارکه، نماینده مردم مبارکه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پیامی صعود ایمان احمدپور به قله K۲ را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

صعود افتخارآمیز، مقتدرانه و دلنشین آقای ایمان احمدپور، کوهنورد مبارکه‌ای به قله کِی۲ (K۲) موجب شادمانی و مسرت مردم ایران و به خصوص شهرستان مبارکه شد.

امروز برگ دیگری بر کتاب پرافتخار جامعه ورزش ایران افزوده شد و پهلوانی از ورزشکاران مبارکه‌ای توانسته است یک تنه بر یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان غلبه کند و پرچم زیبای کشورمان رابر فراز آن به اهتزاز در بیاورد.

بار دیگر با عرض تبریکات صمیمانه کسب این افتخار را به ایشان و جامعه ورزش تبریک عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال برای این عزیزان سلامتی و موفقیت در سطوح بالاتر را مسئلت دارم.

لازم به ذکر است که ایمان احمدپور، کوهنورد و مدرس فدراسیون کوهنوردی موفق شده قله خشن k۲ را بدون کمک افراد محلی (شِرپا) و کپسول اکسیژن صعود کند در حالی که کِی۲ (k۲)، دومین قله بلند روی زمین و سعود به آن بسیار سخت‌تر از اورست است؛ و این قله با ارتفاع ۸۶۱۱ متر از سطح دریا، در منطقهٔ قره‌قروم در رشته‌کوه‌های هیمالیا و در شمال شرقی پاکستان قرار گرفته و دارای فنی‌ترین و سخت‌ترین مسیر صعود در جهان است و کی۲ به عنوان کشنده‌ترین و پرتلفات‌ترین قله در بین کوهنوردان مشهور است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده