تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۳۳۶۳۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
با تکیه بر توان داخلی و با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان؛

دستگاه نمونه‌بردار هوشمند و خودکار مواد اولیه در فولاد خوزستان به‌کارگیری شد

‌می‌متالز - کامران طاهر مدیر تحقیقات و تکنولوژی اظهار داشت: راهبرد معاونت فناوری و مدیریت تحقیقات و تکنولوژی، توسعه در این حوزه است. در همین راستا و با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان، طراحی، تامین، نصب و راه‌اندازی دستگاه نمونه بردار هوشمند مواد اولیه (سنگ‌ آهن، گندله و آهن اسفنجی) به‌صورت خودکار از کامیون، با پشت سر گذاشتن موفق تست‌های اولیه در روز‌های پایانی اسفندماه ۱۴۰۲ به‌کارگیری شد.

به گزارش می‌متالز، وی افزود: این دستگاه وظیفه‌ی نمونه‌برداری استاندارد از محتویات کامیون‌های ورودی مواد اولیه (سنگ‌ آهن، گندله و آهن اسفنجی) جهت ارسال به آزمایشگاه را به صورت هوشمند و خودکار بر عهده دارد. این نمونه‌برداری از اعماق بار برداشته شده و امکان پنهان نمودن مواد نامرغوب را در لایه‌های زیرین بار ناممکن می‌سازد. مواد اولیه پس از بررسی در آزمایشگاه و کسب مجوز ورود بر اساس استاندارد‌های تعیین شده، اجازه ورود به شرکت را دریافت می‌کنند. با در مدار قرار گرفتن این تجهیز، کیفیت مواد اولیه ارتقاء یافته و راندمان تولید افزایش خواهد یافت، بعلاوه این تجهیز با ارتقاء شاخص ایمنی، مخاطرات نفرات برای انجام نمونه‌برداری را به کمترین مقدار ممکن رسانده است.

طاهر تصریح نمود: این دستگاه تاثیر بسزایی بر عملکرد کنترل کیفیت مواد ورودی داشته و با وجود این دستگاه امکان پنهان نمودن مواد نامرغوب و یا تقلبی در اعماق بار کامیون از بین می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه یادشده، مخصوص شرکت فولاد خوزستان طراحی و ساخته شده است. گرچه نمونه‌های به‌ظاهر مشابه دیگری نیز در فولاد مبارکه و بعضی شرکت‌های دیگر ساخته شده است، اما این دستگاه برای اقلیم گرم و مرطوب طراحی شده و اجزای آن با سایر دستگاه‌های داخل کشور متفاوت است، بنابراین ویژگی دستگاه منحصر به فرد می‌باشد. 

طاهر در پایان از عملکرد و هم افزایی مدیران اجرایی پروژه و همچنین ارکان مدیریت اثربخش کنترل کیفیت بعنوان بهره‌بردار تشکر و قدردانی نمود.

دستگاه نمونه بردار هوشمند و خودکار مواد اولیه در فولاد خوزستان به‌کارگیری شد

دستگاه نمونه بردار هوشمند و خودکار مواد اولیه در فولاد خوزستان به‌کارگیری شد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده