تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۰۰۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار با استاندار خوارزم ازبکستان مطرح شد؛

ایجاد مرکز صنعتی پیشنهادی بین ایران و ازبکستان

‌می‌متالز - در ملاقات معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت ایران با استاندار و مقامات استان خوارزم ازبکستان، گسترش همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و تجاری فی مابین مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در این دیدار «سیدمحمد موسوی» معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات با اشاره به دیدار روسای جمهور ایران و ازبکستان و تاکید آن‌ها بر افزایش حجم تجارت بین دو کشور به یک میلیارد دلار، وجود اسناد لازم جهت توسعه مراودات دو طرف را یادآوری کرده و بر نقش استان خوارزم با توجه به نزدیکی به مرز ایران تاکید کرد.

استاندار خوارزم نیز با اشاره به نزدیکی فرهنگی و تمدنی بین دو کشور و ضمن اشاره به سطح فعلی روابط، بر افزایش میزان مراودات بین استان خوارزم با کشور ایران در سال جدید تاکید و اذعان کرد در جهت کار با شرکت‌های ایرانی بر تمامی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های قانونی و دولتی تاکید داریم.

در پایان موسوی با اشاره به سازنده بودن گفت‌وگوها، بر بازدید هیات فنی و تخصصی جمهوری اسلامی ایران در روز‌های آینده از منطقه صنعتی پیشنهادی ایران به منظور حضور و فعالیت شرکت‌های ایرانی تاکید کرد و به همراه معاون سرمایه گذاری استاندار از منطقه صنعتی و کارخانه‌های فعال در حوزه تولید قطعات بازدید میدانی کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده