تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۴۰۰۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار با مشاور عالی وزیر صمت مطرح شد؛

چهار طرح صنعتی و معدنی استان خراسان جنوبی، آماده افتتاح است

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: چهار طرح صنعتی و معدنی استان به مرحله بهره برداری رسیده و یک طرح نیز آماده کلنگ‌زنی است.

به گزارش می‌متالز، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در دیدار «سیدعلی لطفی‌زاده» مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، از «عباس علی‌‍آبادی» وزیر صمت برای حضور در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این پنج طرح صنعتی و معدنی دعوت کرد.

وی با بیان اینکه کارخانه نورد فولاد قاین آماده کلنگ‌زنی است، افزود: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد نیز آماده افتتاح است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: مراسم افتتاح و کلنگ زنی این پنج پروژه فاخر که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می‌تواند با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شود.

وی با اشاره به محدوده‌های معدنی شناسایی شده در استان یادآور شد: درخواست ما از وزارت صمت این است که با ملاحظه شرایط خاص استان، برای ما این امکان را فراهم آورد که محدوده‌های معدنی را در اختیار سرمایه گذاران قابل اعتماد بگذاریم.

قناعت ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی را بی‌نظیر خواند و تاکید کرد: ما می‌توانیم با همراهی سرمایه گذاران از آورده‌های ظرفیت معادن استان در راستای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از محدودیت‌های استان در زمینه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تعداد پروازها، افزود: در صورت همراهی وزارتخانه می‌توانیم از ظرفیت معادن استان در جهت جبران این کمبود‌ها و ارتقای شرایط موجود استفاده کنیم.

موارد مطرح شده در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همراه بود، نظر مساعد مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت را جلب کرد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده