تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۴۰۴۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان اردبیل خبر داد:

احیای ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان اردبیل اعلام کرد که ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد این استان باتلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در یک سال گذشته احیا و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش می‌متالز، «مسعود ایرانی» مدیرکل صمت استان اردبیل، با بیان اینکه ۳۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد این استان باتلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در یک سال گذشته احیا و به چرخه تولید بازگشت، گفت: در این راستا نسبت به برگزاری ۴۳ نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ۲۰۱ نشست تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته اقدام شد.

وی در ادامه افزود: واحد‌های احیا شده با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۶۵ میلیارد تومان، برای ۱۶۱ نفر فرصت اشتغال دوباره ایجاد کردند.

مدیرکل صمت استان اردبیل اضافه کرد: با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۴۰ فقره مجوز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۵۹۸۸ میلیارد تومان صادر شد که دارای ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۷۴۰۸ نفر در استان اردبیل بود.

وی با اشاره به تولید ۱۲۰ میلیون دلار کالا‌های جایگزین واردات اظهار کرد: برای کمک به رونق تولید، بیش از ۱۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی بانک‌های عامل تسهیلات پرداخت شد.

ایرانی با اشاره به ارایه ۴۳۰ مورد مشاوره سرمایه‌گذاری در سال گذشته خاطرنشان کرد: به‌منظور رونق تولید ۷۰ فقره معرفی‌نامه پرداخت تسهیلات برای طرح‌های در حال احداث در استان اردبیل ارائه شد.

وی در ادامه یادآور شد: حال حاضر در مجموع افزون بر یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی، بیش از ۲۰۰ واحد معدنی و نزدیک به ۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی دارای پروانه کسب در اردبیل فعال هستند.

مدیرکل صمت استان اردبیل در پایان با اشاره به صدور ۲۱۳ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی گفت: این میزان نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشته و زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰۰ نفر را ایجاد کرده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده