تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۵۸۵۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج مرکزی

استاندار به جای برخورد گازانبری به فکر حل ریشه‌ای مشکل کارگران هپکو باشد

می متالز - شورای تبیین مواضع بسیج مرکزی طی بیانیه‌ای از استاندار این استان خواست تا به جای برخورد فیزیکی با کارگران به فکر حل مشکل با کمک کارگران هپکو باشد.
استاندار به جای برخورد گازانبری به فکر حل ریشه‌ای مشکل کارگران هپکو باشد

به گزارش می متالز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مرکزی در واکنش به تجمعات کارگران شرکت هپکو اراک و در اعتراض به بلاتکلیفی خود، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

«کارگران ما، چه طبقه دهقان و چه طبقه کارگران سایر کارخانه‌ها و سایر جاها، تمام اعمالی که، تمام چیز‌هایی که در کشور هست، برکاتی که در کشور هست مرهون وجود آنهاست و لهذا آن‌ها بر همه مقدمند.» امام خمینی (ره)

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مرکزی در حمایت از تجمع کارگران دلسوز اعتراض‌های کارگری با رعایت خط قرمز‌های حکومت که همان قانون است را حق کارگر می‌داند و امروز که به برکت مدیریت برجامى آقایان غربگراى دولت تدبیر و امید، هر روز قیمت اجناس و کالا‌ها گران‌تر از دیروز مى شود.

با توجه منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به اقتصاد کشور در مقابل عملکرد به شدت ضعیف سازمان خصوصی سازی شاهد تعطیلى دومینووار کارخانه هاى متعدد و بیکار شدن کارگران در این وانفساى مشکلات اقتصادى هستیم و آقایان نماینده و مسئول هم یا مشغول توئیت زدن و حمله به نظام آن هم بخاطر "نرفتن زنان به ورزشگاه" و یا مشغول تئوریزه کردن سازش در برابر آمریکاى جهانخوار هستند، باز شاهد آن بودیم که در سایه بى تدبیرى محض مسئولین کشورى و استانى، متاسفانه افتخار صنعت ایران، کارخانه هپکو، با سرعت به سوی نابودی پیش میرود و کارگران زحمت کش این کارخانه هم ماه هاست که حقوق نگرفته اند.

روزهاى گذشته این کارگران عزیز با تجمعاتى کاملا مسالمت آمیز، حق خود را از مسولین مربوط مطالبه کردند که متاسفانه گوش آقایان مسول، بدهکار مطالبات شان نبود! دیروز هم شاهد آن بودیم که براى متفرق کردن کارگرانى که اطراف خط راه آهن شمال به جنوب دست به اعتراض به حق خود زده بودند؛ شد آنچه نباید مى شد و باز هم یک خوراک خبرى دست اول تحویل رسانه هاى ضد انقلاب شد!

آقایان مسئول! تا کى باید نظام و انقلاب چوب ندانم کارى هاى شما را بخورد؟! چرا قبل از اینکه کار به تجمع و شعار و درگیرى برسد، به فکر حل مشکلات این کارگران نیستید؟
 
آقاى رئیس جمهور بهتر است یک دهم وقتى که براى تماس و ملاقات با فرانسوى هاى چشم آبى مى گذارید، براى کارگران مظلوم هپکو بگذارید!
 
و آقای استاندار بهتر است به جای برخورد گازانبری و فیزیکی به فکر حل ریشه‌ای مشکل با کمک و همفکری خود کارگران هپکو باشید.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان مرکزی

عناوین برگزیده
غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است
«بلوغ» مشهورترین بازار سفته‏‏‌بازی ملکی در جهان؛ بازار «ثانویه» فروش خانه در چین بعداز ۳۴ سال رونق گرفت

غروب برج‏‏‌های چینی/ خرید و فروش خانه‌های چندسال ساخت از نوساز‌های بازار مسکن چین سبقت گرفت و همزمان قیمت این خانه‌ها افت کرد؛ این علامت «اصلاح رفتاری» چینی‌ها از سال‌ها سرمایه‌گذاری ملکی به «خروج از این پناهگاه» است