تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۶۹۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

مجوز طرح های جدید فولادی با دقت بیشتری صادر می شوند

می متالز - صدور مجوز طرح های فولاد مانند قبل نیست که بدون در نظر گرفتن شرایط صادر شود و درنتیجه در آینده مشکل آفرین شود.
مجوز طرح های جدید فولادی با دقت بیشتری صادر می شوند

به گزارش می متالز، مهندس محمد ابکا، مدیرعامل شرکت فولاد تکنیک با تاکید این نکته که مجوز طرح های جدید فولادی با دقت بیشتری صادر می شوند گفت: کار مهمی که در مطالعات طرح جامع فولاد در سال های گذشته صورت گرفت، بررسی مجوزهای صادر شده با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و شرکت ملی فولاد بود.

وی توضیح داد: روند صدور مجوزها بدین گونه است که پس از بررسی های به عمل آمده، برخی مجوزهایی که کاری بر روی آنها انجام نشده یا اصلا جانمایی درست و بعضا پیشرفت فیزیکی زیادی نداشتند شناسایی و پیشنهاد ابطال آنها مطرح شد.

ابکا هدف از این کار را رساندن مجوزهای زنجیره ارزش فولاد به حدی دانست که هدف گذاری ۱۴۰۴ را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس در پایش سال ۹۵ طرح جامع فولاد، طرح های مشکل دار شناسایی شده بودند و لیستی به این مراکز تحویل داده خواهد شد تا سیاست گذاری در مورد برخی طرح ها که پیشرفت خوبی ندارند تغییر یابد و تغییر خط یا جابجایی و اصلاح در آنها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد تکنیک گفت: درمورد مجوزهای جدید هنوز هم تقاضاهایی برای ایجاد ظرفیت های جدید هست که وزارت خانه آن ها را بررسی می کند و برای مواردی که مناسب است و امکان انجام آن وجود دارد، مجوز جدید صادر می کند اما درمجموع مانند قبل نیست که مجوزها بدون در نظر گرفتن شرایط صادر شود و در آینده مشکل آفرین گردد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده