تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۲۰
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۱۲۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
در نشست کمیسیون اصل۹۰ مطرح شد:

بررسی پرونده واردات و عدم توجیه ورود ۷ هزار خودرو به کشور

می متالز - عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تشریح بررسی پرونده واردات خودرو، توضیح واردکنندگان درخصوص ورود ۷ هزار خودرو بدون مجوز و ثبت سفارش به کشور را غیرقابل‌توجیه دانست.
بررسی پرونده واردات و عدم توجیه ورود ۷ هزار خودرو به کشور

به گزارش می متالز، بهرام پارسایی در مورد علت حضور خودروسازان در کمیسیون متبوع به خانه ملت گفت: این نشست برای بررسی موضوع پرونده واردات خودرو و عدم کنترل قیمت خودرو برگزار شد که باعث شده برخی افراد خاص به بهانه نمایندگی داشتن مبالغ هنگفتی از سرمایه مردم را به جیب بزنند.

وی ادامه داد: از زمانی که معاون اول رئیس جمهور بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه انحصارا فقط نمایندگی‌ها می‌توانند خودرو وارد کنند، صادر کرده، ثبت سفارش بسته شد که به دنبال آن تخلفاتی به بهانه‌های مختلف در این حوزه صورت گرفت.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بر اساس آماری که استعلام کرده‌ایم از 6 ماه بعد از ابلاغ این بخشنامه افرادی که دارای نمایندگی هستند که البته نحوه فعالیت آنها نیز با اما و اگرهای فراوانی همراه است، از تاریخ 12تیر سال جاری که فرصت تعیین‌شده تمام شد تا 30 آذرماه قریب به 9هزار و 370 خودرو خارج از نمایندگی‌ها وارد شده که طبق توضیحاتی که خودروسازان ارائه داده‌اند از این میزان می‌توان تنها دلایل ورود 2هزار خودرو را پذیرفت، اما حدود 7هزار خودرو دیگر فاقد نمایندگی بوده و مطابق با قانون واردات آنها تخلف بوده است.

پارسایی در بیان نتیجه حاصل از این نشست گفت: عدم حمایت از حقوق مصرف‌کننده در حوزه واردات خودرو اصلا قانع‌کننده نبود و وارد کردن این تعداد خودرو بدون مجوز و ثبت سفارش نیز توجیه‌پذیر نیست، بنابراین پیرو این نشست مکاتبات دیگری نیز خواهیم داشت تا بتوانیم در این مورد به یک جمع‌بندی برسیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده