تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۲۴
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۱۱۲۸۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماینده مجلس خبر داد:

نامه ۱۰۴ نماینده مجلس به وزیر صنعت برای کاهش تعرفه واردات هیبریدی‌ها

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات برخلاف روح لایحه هوای پاک است، از نامه ۱۰۴ نماینده مجلس به وزیر صنعت برای کاهش تعرفه واردات هیبریدی‌ها خبر داد.
نامه ۱۰۴ نماینده مجلس به وزیر صنعت برای کاهش تعرفه واردات هیبریدی‌ها

به گزارش می متالز، مهدی مقدسی درخصوص تعرفه واردات خودروهای هیبریدی به خانه ملت گفت: با توجه به اینکه اکثر کشورهای دنیا به خودروهای هیبریدی یارانه پرداخت می‌کنند و زیر ساخت استفاده از خودروهای برقی فراهم نیست نمایندگان مجلس نامه‌ای را با 104 امضا به شریعتمداری ارسال کردند تا نسبت به اصلاح تعرفه‌های واردات خودروها هیبریدی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه باید تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تا سقف 2 هزار سی‌سی به میزان گذشته خود برگردد، گفت: اکثر کشورهای دنیا در این زمینه با پرداخت یارانه و عدم دریافت مالیات به واردکنندگان کمک و حمایت می‌کنند تا کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در بر داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه فعالان زیست محیطی بر روی این مسئله حساسیت دارند، ادامه داد: افزایش تعرفه واردات برخلاف روح لایحه هوای پاک است و این لایحه ما را به‌سمت کاهش آلایندگی که بخشی از به خودروها مربوط می‌شود،راهنمایی می‌کند.

مقدسی با بیان اینکه این انتظار از دولت و وزیر صنعت وجود دارد تا در اسرع وقت به دغدغه نمایندگان مجلس توجه شود، تصریح کرد: تعرفه‌ خودروهای هیبریدی باید حتما کاهش داده شود و برای استفاده از خودروهای تمام برقی نیز شرایط ایجاد شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده