تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۱۴۵۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ایجاد تحول در حوزه فرهنگ رفسنجان با رویکرد قرآن و عترت

می متالز - مدیر مجتمع مس سرچشمه تأکید کرد: ما امیدواریم که تحولی را در حوزه فرهنگ رفسنجان با رویکرد قرآن و عترت شکل دهیم که این مسئله آغاز شده و امیدوارم این مسئله استمرار داشته باشد و بتوانیم این استمرار را با ترفیع و جلوه دادن آن شاهد باشیم.
ایجاد تحول در حوزه فرهنگ رفسنجان با رویکرد قرآن و عترت

به گزارش می متالز به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، مهندس حسین احمدی در مراسم اختتامیه مسابقه حفظ سوره یس که در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه به عنوان یکی از ارکان اقتصادی معظم کشور مشغول به کار است و از سال 1353 شروع به فعالیت کرده است.
وی افزود: این مجتمع پس از انقلاب به دست مهندسین و کارگران توانمند ایرانی به بهره برداری رسیده است و اکنون نیز به عنوان بزرگترین مجتمع مس کشور و جزو چند شرکت نخست کشور و یکی از شرکتهای مقتدر در تولید مس در دنیا مطرح است.
وی بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه با ظرفیت 200 هزار تن مس کاتدی، نیاز مس کشور را تامین کرده و بخشی از تولیدات خود را به کشورهای دنیا صادر می کند.
مدیر مجتمع مس سرچشمه خاطرنشان کرد: در مس سرچشمه غیر از بحثهای تولیدی و فنی، در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نیز همکاران ما مشارکت دارند و اقدام می کنند که این اقدامات قابل توجه است.
وی در ادامه ابراز داشت: شرکتهای بزرگ در حوزه مسئولیتهای اجتماعی اقدامات موثری انجام می دهند که انتفاع مادی و معنوی را به ذینفعان خود در جامعه برسانند. مجتمع مس سرچشمه نیز این مسئله را سرلوحه کار خود قرار داده تا بتواند کما فی السابق حضور موثر خود را در تمام مسائل اجتماعی تداوم بدهد.
مدیر مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه مس سرچشمه به عنوان یک مجتمع بزرگ در حوزه کاری خود افتخاراتی را رقم زده است، یادآور شد: در شرایط سخت و خاص کشور که الان شاهد آن هستیم و جنگ نابرابر اقتصادی که در آن هستیم، ما وظیفه خود می دانیم در این حوزه تلاش کرده و کار کنیم تا بتوانیم بر تمامی مشکلات فائق آمده و این مشکلات را با استعانت جستن از ذات احدیت و تمسک به قرآن حل کنیم.
احمدی با بیان اینکه ما نیاز به رویکرد فرهنگی بویژه قرآن و عترت داریم، عنوان کرد: اواخر سال گذشته با حضور مسئولین فرهنگی شهرستان جلساتی را داشتیم که ما امیدواریم تحولی را در حوزه فرهنگ رفسنجان با رویکرد قرآن و عترت شکل دهیم که این مسئله آغاز شد و امیدوارم این مسئله استمرار داشته باشد و بتوانیم این استمرار را با ترفیع و جلوه دادن آن شاهد باشیم.
وی با اشاره به دلایل انتخاب سوره یس و اینکه سوره یس قلب قرآن است و تاکید زیادی بر حفظ و مداومت بر خواندان آن شده است، تصریح کرد: امیدوارم با استمرار این حرکت در شهرستان رفسنجان شاهد مسابقات قوی تر، بهتر و پرشورتری باشیم و در پایان دوره کاری در این حوزه، شاهد تحول بسیار خوبی در زمینه مسائل قرآنی شهرستان و کارکنان مس سرچشمه باشیم.

عناوین برگزیده