تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۱۴
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۷۵۸۷۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد:

پرداخت نقدینگی به قطعه‌سازان و رکورد دو ساله ایران خودرو و سایپا

می متالز - دبیر انجمن قطعه‌سازان با اعلام رکورد دو ساله ایران خودرو و سایپا، گفت: امید می رود ظرف هفته‌های آینده، نقدینگی مناسبی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد.
پرداخت نقدینگی به قطعه‌سازان و رکورد دو ساله ایران خودرو و سایپا

به گزارش می متالز، مازیار بیگلو با بیان اینکه کاهش و جمع آوری خودروهای ناقص کف پارکینگ، ماحصل اقدام قطعه‌سازان بود گفت: اگر قطعه‌سازان آستین همت بالا نمی‌زدند این خودروها جمع نمی‌شد. اینکه برخی می‌گویند قطعه‌سازی در کما است، واقعا تعجب‌ آور است. این چه کمایی است که تا این حد توانسته به خودروسازان کمک کند اما مشکلات فراوانی بوده و صنعت به کما نزدیک است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ایران خودرو و سایپا روزانه بیش از دو هزار دستگاه تولید می‌کنند که نشان می‌دهد حداقل به روزهای دو سال گذشته و قبل از تحریم‌ها برگشته‌ایم. نکته اینجاست که تولید این تعداد خودرو یعنی نیاز به نقدینگی با این حال نقدینگی موردنیاز تامین نشده و این موضوع با عدم پرداخت ۸۴۴ میلیون یورو تسهیلات وعده داده شده از سوی دولت، در ارتباط است.

این مقام مسوول افزود: البته تمهیداتی اندیشیده شده و اقداماتی درحال انجام است و امید می رود ظرف هفته‌های آینده، نقدینگی مناسبی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد.

بیگلو ادامه داد: در این میان تعاملات مثبتی با دو خودروساز صورت گرفته و ایران‌خودرو تولید روزانه را به ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسانده که طی دو سال اخیر رکورد به حساب می‌آید. در سایپا نیز همین اتفاق افتاده و ضمن تکمیل خودروهای ناقص، آمار تولید به بیش از ۲ هزار دستگاه رسیده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده