تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۲۲۱۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون وزیر صنعت خبر داد:

عرضه ۶ خودروی جدید در سال آینده و پروژه جدید ۷.۵ میلیارد دلاری

می متالز - رییس هیات عامل ایدرو از تصویب ۷.۵ میلیارد دلار پروژه جدید نفتی در کمیسیون شورای اقتصاد و عرضه ۶ خودروی جدید به بازار ایران در سال آینده با همکاری ایران و فرانسه خبر داد.
عرضه ۶ خودروی جدید در سال آینده و پروژه جدید ۷.۵ میلیارد دلاری

به گزارش می متالز، منصور معظمی در همایش صنعت کابل و جمع فعالان اقتصادی ایران وفرانسه با اشاره به رشد اقتصادی قابل توجه ایران در سال های اخیر گفت: براساس گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار نرخ رشد اقتصادی در سال 96 حدود 4.5 درصد بوده که از معدل رشد جهانی که 3.2 تا 3.4 درصد برآورد شده بالاتر است. نرخ رشد اقتصادی ایران در سال آینده هم 4 تا 5 درصد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به نقش صنعت نفت به عنوان استراتژیک ترین صنعت در رشد اقتصادی افزود: کمیسیون در جلسه روز یکشنبه مجموعه ای از پروژه های جدید نفتی به حجم 7.5 میلیارد دلار را تصویب کرد. از آن جا که ماده اولیه بخش قابل توجهی از این پروژه ها کابل است بازار خوبی برای صنعت کابل در آینده نزدیک پیش بینی می شود.

این مقام مسئول با اشاره به مبادلات و همکاری های اقتصادی خوب ایران و فرانسه در سال های اخیر که به سطح قبل از تحریم ها رسیده،گفت: تقریبا با تمام شرکت های بزرگ فرانسوی قرارداد بسته ایم که منابع دوطرف در آنها لحاظ شده است. در بخش خودرو شرکت ایران خودرو با پژو، سایپا با سیتروئن و ایدرو با رنو قراردادهایی را امضا کرده اند که حاصل این همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک عرضه 6 خودروی جدید به بازار ایران در سال آینده است. در بخش ریلی هم به زودی قراردادهایی با شرکت های فرانسوی امضا خواهد شد که در این حوزه هم زمینه خوبی برای همکاری در حوزه کابل وجود دارد.

معظمی ادامه داد: در بودجه سال 97 هم در بخش صنعت منابع و تسهیلات ارزان قیمت و خوبی پیش بینی شده و دولت به طور جدی کم کردن مشکل اشتغال از طریق گسترش تولید و ارتقای بهره وری را دنبال می کند.به عنوان یک شهروند ایرانی که تحولات کشور و دنیا را دنبال می کند فکر می کنم سال آینده وضعیت اقتصادی ایران بهتر از سال جاری خواهد بود. البته انتظار داریم شرکای ما از نگاه یک سویه اقتصادی به ایران پرهیز کنند و در بخش های سیاسی و فرهنگی و ... این مشارکت وجود داشته باشد.

وی با تشکر از اقدامات سفیر فرانسه در گسترش روابط دو کشور گفت: دولت فرانسه تاکنون موضع گیری های خوبی در قبال ایران داشته که به روابط دوجانبه کمک می کند. امیدوارم در دوران ماموریت جناب سفیر این روابط گسترش بیشتری داشته باشد.سیاست دولت و وزارت صنعت این است که بازار را در اختیار شرکت هایی بگذارد که با طرف ایرانی مشارکت دارند،خوشبختانه شرکت های فرانسوی در این زمینه نسبت به کشورهای همجوار همکاری بهتری دارند ولی انتظار از آنها بیشتر است.

معظمی خطاب به فعالان اقتصادی و کارشناسان ایرانی گفت: باید با امید به آینده کمک کنیم تا تصویر مثبت تر و واقع بینانه تری از شرایط اقتصادی اجتماعی ارائه کنیم. واقعیت اقتصادی ایران بسیار بهتر و پویاتر از آن است که در مجله ها و شبکه های اجتماعی ترسیم می شود و به هر حال رشد اقتصادی 5 درصدی را نمی توان کتمان کرد ولی به هر حال نیاز بیشتر است و امید است هر چه زودتر به رشد 8 درصد که مدنظر بوده برسیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده